zondag 8 februari 2015

9 februari 2015


Goed nieuws !! 
De collega's hebben allemaal 'groen licht' gekregen om het werk te hervatten.
Ik beken, ik ben wat blij dat iedereen terug present is .. 
met open armen zullen we dan ook juf Inge, juf Elina en juf Anne verwelkomen !! 

Terwijl mijn kleutertjes naar de les LO zijn, heb ik een afspraak met de zorgco.
Samen evalueren we de ontwikkeling van elke kleuter uit de tweede kleuterklas.
De voorbereidingen in het kindvolgsysteem heb ik reeds dit weekend digitaal voorbereid. 


Terwijl mijn collega's zich één voor één aanmelden deze morgen, 
blijven mijn kleutertjes vandaag achterwege .. ziek .. griep .. buikgriep .. 
en som maar op ! 
Slechts 9 kleuters stappen vandaag mijn klas binnen ! Het wordt beslist een zeer rustige dag ! 
Eén kleutertje haalt wat slaap in .. zwaar weekend gehad ?? :-)
Deze kleuters beginnen aan hun opdracht van de dag : knip bollen groot én klein  !
 Een precisiewerkje ..
Jay zakt tijdens zijn opdracht dieper en dieper weg ..
Julie knipt dat het een lieve lust is ..
Zo, clown is tevreden met zijn bollenpak !

En dan gaan we spelen .. een hele dag lang .. 




Na school loop ik eventjes langs bij de oogarts ..
de medische ingreep aan beide ogen is geslaagd .. oef !

En dan was er nog .. Juf Anne (hoe kan het ook anders) 
Juf Anne is terug en ik had het kunnen weten .. gedaan met de rust ..
Ze mekkert de hele dag door .. over het nakende carnavalsfeest .. 

Zelf lost ze niks maar van haar teergeliefde collega's wil ze elk detail horen ..
"Wat trek je aan op het feest ? Wie zal je zijn ? Heb je een nieuw pak ? 
Geef me een tip !"
Om enige rust te verkrijgen stuur ik haar met een kluitje in het riet : 
" Ik word een koningin !" maak ik haar wijs. 
Maar .. o jee .. nu stopt het nog niet ! 
"Welke koningin ? Kijk, dat kan ik nu niet hebben .. pruilt ze .. dan kom ik als keizerin !"
Ja, zo is ze ten voeten uit onze collega .. maar ik verklap het lekker niet ..
dit alles blijft nog eventjes geheim !! 
Gelukkig ben ik morgen op nascholing en moet ik de vragen die ze anders op me zou afvuren niet beantwoorden. 
Misschien vindt ze wel een ander slachtoffer   ;-) 
 



2 opmerkingen:

  1. Als jij gaat als Fabiola, ga ik als Don Jaimke... haar broer ! xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeg Don Jaime, gij zijt al langer vertrokken naar de eeuwige jachtvelden !
      Gr,
      Zussie del moro

      Verwijderen