maandag 23 februari 2015

23 februari 2015


De vakantie is alweer voorbij 
en twee nieuwe kleutertjes komen aansluiten bij onze kleutergroep de Tandem .. 
 WELKOM  !!! 

 Ook ons nieuwste project gaat van start ..  
Juf leest voor uit : Lieve zoetjes uit Eeklo .. 

Er was eens een hele schone man 'Filips de Schone' en 
hij werd verliefd op 
Johanna .. 
ze trouwden en niet veel later werd er een kindje geboren,
net toen Filips de Schone en Johanna op reis gingen met hun koets van Gent naar Brugge.
 In Eeklo zag Kareltje het levenslicht en omdat hij bij zijn geboorte een kroontje droeg,
kreeg hij de naam Keizer Karel !
- vrije vertaling van de legende door juf Tania - 
De eerste opdracht van het project : Schilder Baby Keizer Karel ! 
Het resultaat ??
 Hilarische taferelen van een rozig ventje dat goed in zijn baby-vetjes zit .. mét pamper !!!
Ranim maakt alvast een portret van Kareltje met steekparels, mooi zo ! 

Ook voor de kleuterjuffen heb ik een opdracht klaarliggen : 
een puzzel 1000 stuks over - hoe kan je het raden - Eeklo Herbakkerstad. 
Voor ik mijn toezicht aanvang, leg ik het randje van de puzzel .. pffff, wat een opdracht ! 
Tijdens de speeltijd puzzelen we (de kleuterjuffen) gezellig verder en ja, de puzzel krijgt vorm .. 
Ook na mijn toezicht in de eetzaal puzzel ik samen met juf Inge verder.
En ook juf Kelly en juf Elina zijn gebeten door de puzzelmicrobe .. en dat allemaal in onze vrije tijd !
Juf Anne kijkt schalks toe en levert commentaar :
 "Wie haalt nu zoiets in zijn hoofd ? 't Zijn ouwe meetjes die hun tijd doden met puzzelen !"  
Ik dien mijn collega van antwoord : "Wij werken dan ook in het Meetjesland hé"
Ook juf Muriel laat zich na een eerste poging niet meer zien. Té moeilijk, collega ?? 
Morgen gaan we verder - onze opdracht schiet goed op .. maar nu zijn we toe aan het moeilijkste deel ; 
de kerk, het stadhuis en de vele wolken die over de stad hangen !! 

In de namiddag krijgen we bezoek!
Shirley (K3) onderging kort voor kerst een operatie en is nu nog steeds aan het revalideren. 
Mama bracht vandaag, samen met Shirley in de rolstoel, een bezoekje aan haar klasvriendjes en alle kleuterjuffen van de Tandem.


Uit de kindermond :
Ik moet mijn ritme terugvinden vandaag en ik vertrek net iets té laat naar de eetzaal. 
Mijn kleuters hebben echter geen haast, dus dring ik een beetje aan. 
Als Mauro op zijn dooie gemak uit het toilet wandelt, vraag ik hem wanneer hij nu eindelijk zijn  jas gaat aantrekken.
Waarop hij mij direct volgend antwoord voorschotelt : 
"Dat zal je wel zien, juf !"
Ook in de eetzaal is het even wennen : iedereen haalt zelf zijn brooddoos uit de schooltas 
en iedereen gaat een drankje halen bij het keukenpersoneel.
Plots duikt Mauro onder tafel : "Mijn schoen, ik ben mijn schoen kwijt !"
Ik kan het echter niet laten en grap : "Ik ruik kaas ! Trek snel die schoen aan !" 
Mauro : "Ja, het zijn mijn teentjes !" 



2 opmerkingen:

  1. Geen puzzel is té moeilijk hoor lieve collega, maar ik wil een uitdaging voor jullie niet afnemen hé !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wil ook niet onder jullie duiven schieten... Juf Muriel en ik gunnen jullie echt puzzelsucces !! xx

    BeantwoordenVerwijderen