zondag 8 februari 2015

12 februari 2015

Alle juffen zijn vandaag uitzonderlijk vroeg present ..
want het wordt een zeer vermoeiende maar o zo leuke dag .. 
 Een selfie .. 
Moet je ook eens doen hé ! 
Ik ben the queen of hearts - Valentina zo je wil .. dit is echt hartentroef ..
Juf Anne gaat voor Heidi aus Tirol en haar beste vriend ?? Anton natuurlijk !! 
Wij zijn er helemaal klaar voor .. Let's party !

WIJ  VIEREN  CARNAVAL  !! 

Mijn klasje .. iedereen is er .. niemand wil dit feestje missen !! 
 Eventjes voorstellen :
Ranim en Leonie, eventjes weggelopen uit een sprookje van 1000-en-één-nacht
Een ridder en een Ninja ontmoeten elkaar .. wat zijn we vrolijk !
.. Om nadien heel ernstig te kijken !
Giorgio uit de Far West en Julie  uit Eeklo-City
Wat een beestenboel : Yenthl, Viyana en Talitha .. beestjes kijken ..
Xander Piloot is weg van de hit van Eddy Wally "Ik spring uit een vliegmachien .."
 en Mega Toby Dean en Mauro zijn op zoek naar Mega Mindy .. dit jaar is Mega Mindy afwezig op de leukste party van  het jaar !
Is ze geen dotje ons Kiara .. mijn kleinste prinses !
Deze jongens laten de spieren rollen .. :-)
Ook Plop maakt zijn opwachting vandaag ..
.. en Pipi Langkous en een immer charmante prinses ..
Ook kapitein ter zee is aanwezig !
En wat te denken van het kleuterteam - keurig in de rij van oud naar jong !
Juf Muriel lijkt wat afwezig .. 
Bij een tweede poging is ze weer bij de pinken .. gelukkig maar !
Juf Anne is niet te houden als ze de carnavalshit "Anton aus Tirol" hoort .. wilde meid !!
Juf Tania en Kiara swingen de pannen van het dak .. 

Juf Anne doet met ons mee zij het iets strammer ! Kunstheupen weet je ..
Het aftellen is begonnen ..
.. daar gaan we .. de confetti vliegt door de lucht ..
Onze kleuters beleven het feest van het jaar zeer intens ..
Elise ziet het leven door een roze bril ..
Mauro ziet de bodem van zijn zak confetti .. "Volgende keer koop ik vééééél zakken" zegt hij.
Vic en Len gooien confetti naar de fotograaf van dienst (ik dus..)
Kiara heeft blijkbaar confetti geproefd. Axana kijkt héél bezorgd.
Het feest gaat door tot in de late namiddag
Onze redders in nood .. Nico en Donart vinden het een prima feestje ..
"Moeten we beslist nog eens doen !"
Liam vraagt Caithlin ten dans ..
Kiara amuseert zich te pletter ..
Dolle vreugde als we met een confetti-kanon schieten .. wat een knallen !!
En ook de roltongen zijn zeer populair op een carnavalsfeestje !
Deze dames hebben het gehad met het feestje en muizen er vandoor .. op weg naar de frituur !
Intussen dek ik de tafels feestelijk op !
Samen met juf Elina en juf Kelly heb ik de confetti samen geveegd .. 
Waw, dat wordt een aardig werkje straks
En dan is het wachten .. op de feestmaaltijd .. frietjes !!!
Smakelijk iedereen !!





 
En na een eerste ronde volgt een tweede ronde .. 
alles wordt netjes geserveerd door de juffen !! 
Juf Wendy van het secretariaat is er voor de allereerste keer bij .. en zij weet een feestje zeker te smaken ..
Dank je voor je hulp !! 
Ik beslis als "Queen of hearts" mijn maaltijd rijkelijk te verorberen op een tafelloper van euro's
Ook juf Vera schuift aan aan de feesttafel, evenals juf Joke, Carine buschauffeur en juf Kobie .. 
Fantastisch toch ..
Onze feestjes zijn immers wereldberoemd in Eeklo.
Juf Muriel wijst met de vingertje .. waarom ?? Geen enkel idee !! 
Juf Joke met haar kroost ! 
En hups, daar is het vingertje weer .. hihihi hahaha
  Juf Elina weet hier meer van zo te zien .. jij sloeberke !
Juf Wendy is onder de indruk .. "De volgende keer ben ik er ook weer !" laat ze enthousiast weten
Juf Kobie controleert of iedereen genoeg gegeten heeft .. Flink zo !
Juf Anne heeft haar smartphone in de aanslag :
Anton, ich liebe dich !
Mijn favoriet .. Don Jaime, is hij niet schattig ??
Ik leen even de kleefsnor van Nico .. grappig hoor !
Na het eten gaan Kiara en ik gewoonweg door en maken de dansvloer onveilig ..
Mauro heeft zijn eigen pruik gecreëerd .. een regenboog-exemplaar net zoals zijn kenteken in de klas is.
Juf Kelly waagt zich aan het confetti-kanon .. knal knal knal .. ook zo'n fuifnummer !
Aha, daar verschijnt het paard in de gang (een echte carnavalsnummer van André Van Duin) 
Juf Vera, als echte cowgirl gooit me net niet van mijn paard 
(hoewel zij beweerde dat mijn knol haar een stamp gaf ??!!) 
Donart heeft het echt gehad voor vandaag "Mijn voeten doen pijn !" kreunt hij.
De persverantwoordelijke voor de Tandem .. snel een plaatje schieten voor de lokale krant
En dan is het opruimtijd - ik leer juf Elina hoe je best confetti opruimt : 
"Met een vloerwisser is het een makkie"
Juf Kelly zet ik aan het stofzuigen .. maar na een kwartiertje is juf Kelly nergens nog te bespeuren ..
Ze heeft Caitlin aan het werken gezet .. 
Caitlin, het arme schaap doet wat haar opgedragen wordt.
Ik weet als geen ander dat confetti in alle hoekjes, spleetjes en gaatjes kruipt .. dus ga ik op de knietjes
Ik lijk wel Assepoester ..  
de queen of hearts zal dit klusje zeker niet klaren .. 

En toen kregen we nog onverwacht bezoek : Justine kwam mama controleren .. 
juf Anne zocht snel een borstel maar zoals jullie kunnen zien, heeft ze die nog niet veel gebruikt  want ze kan die borstel niet manipuleren .. 
 Het resultaat van een dagje carnaval vieren .. een vuilniszak XXL vol confetti 
 
Het was een fijne dag .. maar we zijn doodop .. 
Slaap lekker iedereen en tot morgen (dan houden we het een pak rustiger) 

 Ik begin deze avond nog aan de voorbereiding van het feest van volgend jaar ! 






2 opmerkingen:

  1. Wat een denderend carnavalsfeest!!
    de juffen genieten er op sommige ogenblikken nog meer van dan de kindjes!!!
    Jullie zien er echt oogverblindend uit!!
    een feest dat de kleuters nooit zullen vergeten!!
    en de juffen ook niet zeker....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vooral het opruimen van de kilo's confetti was onvergetelijk :-)

      Verwijderen