zondag 8 februari 2015

13 februari 2015




Dikke truiendag .. 

De verwarming wordt enkele graden lager gezet ..
en de juffen schakelen de elektriciteit uit ..
 het afschakelplan treedt in werking .. voor het eerst deze winter ..

Vandaag trekken we een wollig truitje aan.
Kleurrijke sokken, een bonte sjaal en een gekke muts maken het plaatje compleet.
Nu er geen elektriciteit voor handen is, branden we kaarsjes ..
heel knus en gezellig ! 
Mijn voorraad kaarsjes moet het wegvallen van de elektriciteit opvangen .. 
licht genoeg dus voor de rest van de dag ..
 .. ook Viyana heeft een kaars meegebracht .. gezellig !!
Zo gaat het er in de tweede kleuterklas aan toe op dikke truiendag  !
 



 

 

Rarara, van wie zijn deze bonte sokken ?? 

 En omdat het bijna Valentijn is, gaan we volop voor ROOD .. 
ook de juffen hebben hun kledingkeuze afgestemd op de tijd van het jaar !
Ladies in red ..
Krachtpatser aan het werk !!!  :-) 
 Knuffeltijd !!!
We lezen een verhaal voor bij kaarslicht .. heel sfeervol en natuurlijk gaat het over de liefde .. Saint Amour !
 Nadien gaan we aan de slag .. opdrachtjes afwerken bij kaarslicht !!



Giorgio is binnenkort jarig .. zijn verjaardag vieren we vandaag in de klas. 
Voor juf is er een doos heerlijke chocolaatjes, dank je wel !  
Voor de kleuters is er een 'overlevingspakket' snoepjes.

In de peuterklas is er ook eentje jarig .. Fien .. 
Op zo'n dag maakt juf Muriel steeds een bereiding klaar 
maar omdat het elektriciteitsnetwerk afgeschakeld is, koos onze chef-kok voor een kant-en-klare pudding  

Zie die snoetjes ..
Leon viert vandaag zijn afscheid .. na de vakantie gaat hij op zoek naar andere oorden .. 
We wensen hem het allerbeste toe ! 
Intussen is het reeds middag en ik ontdek -tot mijn grote vreugde- de eerste lentebloeiers .. sneeuwklokjes ! 
Ik word er zowaar lyrisch van .. zijn ze niet prachtig, mooi en fijn ?? 
Ik weet met mijn geluk geen blijf .. de lente kom er aan .. heerlijk ! 
Maar eerst nog die dikke truiendag doorkomen !
Odil warmt zich bij kaarslicht. 
En omdat het vrijdag is, schil ik vlotjes de peren die mama Vitamientje voor onze kleuters kocht. 
(Juf Muriel vond dat ik er toch wat vaart mocht achter steken .. maar de kleuters bleven maar rondjes lopen om een stuk peer te bemachtigen)
Dank je wel mama en papa Vitamientje !! 

Zo, we zijn toe aan een weekje welverdiende vakantie.
Het is nu iets voor 19.00 uur en ik sluit de boeken .. tot over een weekje 
en geniet van jullie vakantie ! 
Juf Tania 
Xxx
 

3 opmerkingen:

  1. Om warm te hebben, wil ik je éen van mijn 'pietekes' lenen..
    Als dat niet collegiaal is... !
    Ik kan het hele kleuterblok voorzien van 'pietekes'.... ! Wat een team, wat een team !!!!! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb zitten bibberen van de kou - de beloofde 'pietekes' (zoals juf Anne haar bontkraagjes noemt) bleven op zich wachten !

      Verwijderen
  2. wat gezellig met die kaarsjes! wel voorzichtig zijn!!
    Maar toch leuk dat de eerste sneeuwklokjes,crocussen er zijn...
    dat toont aan dat de lente toch inzicht is!
    Hopelijk krijgen we schitterend lenteweertje, ik verlang er al naar!!
    jullie ook?

    BeantwoordenVerwijderen