donderdag 5 februari 2015

5 februari 2015

Nieuws uit de ziekenboeg

De dokter draait overuren .. 
 
juf Inge : "Ik hoest de longen uit mijn lijf, erg !!"
Juf Elina : " Sorry collega's, ook ik ben ziek !" 
Juf Anne : "Collega's, ik voel me zo flauw als een geirnaert" (Lees : garnaal)
Ik kan het natuurlijk niet laten en schrijf een berichtje terug : 
"Tomaat crevette .. herstel snel !"  :-) 

Juf Kobie is met de auto op weg naar school en er verschijnt een oproep !!
Nog een zieke ?? Neen, toch !! 
Wij vrezen dezer dagen elke binnenlopende telefoon ..
maar neen hoor .. 
Juf Kobie meldt gewoonweg eventjes dat het op weg naar school begint te sneeuwen !! 
Joepie, een vreugdekreet volgt .. eindelijk sneeuw !!! 
De koude nemen we er maar al te graag bij !
Tijdens de speeltijd valt de sneeuw met duizenden vlokken uit de lucht.
 Xander weet niet wat hij meemaakt maar hij wordt er duidelijk dolgelukkig van. 
De eerste keer sneeuw zien en voelen .. het doet wat met een mens !!
Hij vangt sneeuwvlokjes, stopt ze in zijn jas .. want dit wil hij aan mama en papa tonen. 
 Talitha voelt nattigheid én koude. De sneeuw kruipt echt overal !! 

Enkele sfeerbeelden :  sneeuw in de Tandem ! 




De die-hards van de Tandem .. geen winterstop bij mijn 'duiveltjes'






Fien(peuter) en Diëgo(K3) in hun fantasiespel : we spelen arreslee !!  

En dan begint het pas echt te sneeuwen ..


Wat een vreugde .. wat een pret ..



Misschien krijgen we morgen meer van dat en kunnen we eindelijk de slee eens uitproberen !
Dat zou pas winterpret geven !

 
In de namiddag herverdelen we de taken : 
juf Kelly gaat naar de derde kleuterklas,
bij juf Tania is het integratie van K1 bij K2 ..
nog eens de kleintjes onder mijn vleugels .. het is reeds enkele jaren geleden ..  
maar het voelt zo vertrouwd aan !

En wat zijn ze flink .. 
ze spelen samen met mijn kleuters de pannen van het dak 
en ruimen daarna  samen  alles netjes weer op
 Len (K1)
 Jurre (K1)
 Xavier - Georgi - Quinten en Vic (de jongens van K1)
 Slapeloze nacht gehad Linne ?? 
 Of toch niet !! 
Linne oefent alvast met de poppen want nu ze 'grote' zus is, kan ze wat oefening gebruiken. 
Linne vertelt me alvast dat haar broertje geen bruin kindje is maar helemaal wit mét een pamper ! 
Ok, dat weet ik dan ook weer !! :-)
 In de keuken van Talitha worden de lekkerste recepten uitgewisseld ..
Fran (K1) en Linne (K1) luisteren zeer aandachtig 
Menu van de dag ?? Een stoofpotje !!
Vic raakt maar niet uitgespeeld .. 
maar vandaag verdient hij wel de pluim van de dag nl
Vic ruimde op zijn eentje alle blokken op .. flink zo !! 

Onze werk-/speeldag zit erop. 
Nog eventjes alle vuiltjes bij elkaar vegen 
en dan snel naar de winkel, inkopen doen 
voor het grote carnavalsfeest van volgende week ! 








  

4 opmerkingen:

  1. Weer muzikaal talent gespot in de peuterklas, juf Muriel had haar muzikale piano mee.
    En plezier hadden we voor tien!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, jullie misschien wel -pret voor 10 !- ik hield er hoofdpijn aan over ;-) (grapje)

      Verwijderen
  2. Die sneeuwvlokjes brachten zo'n mooi wit tapijt...dit straalt direct een moment van 'rust' uit vind ik!
    De kleuters vonden het bij jullie precies ook fantastisch!
    Jammer dat het van korte duur was.
    Van mij mocht het gerust nog een beetje duren....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De 'geinoart' is back en is terug een grote langoustine ! xx

    BeantwoordenVerwijderen