dinsdag 24 februari 2015

24 februari 2015

Van Millie kregen we deze kleurrijke lijstjes - net gepast om 4 klasfoto's in te lijsten ..
alle kleuterklasjes op een rij ! 
Dank je wel !  

Kareltje heeft fratsen en vertelt onze kleuters ondeugende verhalen.
Als hij op ontdekking gaat door Eeklo vindt hij in bijna elk huisje een oud vrouwtje ..
"Meetjes" zoals Kareltje zegt. 
En hij drijft de spot met de Eeklonaren !
Hij ontdekt waar de oude Eeclonaren hun gevoeg doen. Kareltje giert het uit en hij niet alleen ..
ook mijn kleutertjes vinden dit een fantastisch verhaal !

Er wordt vandaag druk verder geschilderd aan het portret van Kareltje.
 De kleuters bouwen samen aan een kasteel.
 Mauro heeft zelfs een vlag ontworpen zodat Kareltje zijn woonst /residentie steeds terug kan vinden. 
Elk vrij moment besteden we aan .. jawel .. het puzzelen !
Juf Inge en ik maken een studie van Eeklo .. met of zonder dé knip .. 
1000 stukjes is wel heel erg veel .. 
wat een uitdaging !
Juf Kelly vindt het nu nog leuk .. even later geeft ze er de brui aan .. "Ik haat die wolken" moppert ze. 
 Over de middag komt juf Muriel aanschuiven aan de puzzeltafel en ook juf Joke puzzelt wat ze kan. 
 Juf Joke is een krak in het puzzelen van wolkjes ! 
Hopelijk vindt ze deze week nog een uurtje om ons te helpen - zou fijn zijn ! 
Onze teller staat op 760 stukjes die netjes ingepast zijn in het stadsbeeld, nog 240 te gaan. 

Enkele dagen terug postte ik op mijn blog een foto van mijn sneeuwklokjes ..
Ik was zo blij met de eerste bloemen in onze tuin,
 maar die blijdschap was echter van korte duur ..
een klein klein kleutertje plukte al mijn sneeuwklokjes één voor één weg ! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten