dinsdag 24 februari 2015

26 februari 2015


Donderdag .. marktdag .. en keizer Kareltje gaat naar de markt ! 

De markt in Eeklo was vroeger een 'varkens'markt. 

Kareltje ontmoet er allerhande creaturen .. 
zo heb je Heethoofd .. een heel opvliegende dame ..
Pimpelmees is dan een héél wijs Meetje .. 
Lotje .. schuift aan bij de Herbakker .. 
Scheve Mutse .. lust wel een sterk drankje en zo zakt haar muts steeds verder weg ..
Tenslotte is er dan ook nog Misbaksel .. 
zij moet dringend een bezoek brengen aan de Herbakker ! 
En Tamboer vrolijkt de wekelijkse markt op met zijn Eeklose chançons. 

De kleuters vinden deze legenden heerlijk. 
En bij de prenten laat ik hen dan ook raden wat er mis is met het Meetje. 
Bij Misbaksel weet Mauro het zeker ..Ik weet wat er fout is ! Ze draagt een bril !..
Dank je Mauro, dan is je juf bij deze ook een misbaksel !! 

Viyana is erg onder de indruk van de verhalen en 
laat me snel weten dat zij niet zal langslopen bij de Herbakker ..
Ik ben blij met mijn hoofd ! .. 
En gelijk heeft ze !! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten