donderdag 5 december 2019

5 december 2019



Al enkele dagen wachten we tevergeefs op nieuws van Piet
maar vandaag is er nieuws, blij nieuws,
Piet is in Eeklo .. nu nog de Tandem vinden.
Gelukkig kan hij rekenen op de hulp van de burgemeester. 
(Klik zeker eens op onderstaande link 😊

https://youtu.be/-RpejWTHZhk


De kleuters en ik kijken samen naar de boodschap die Piet ons te vertellen heeft.
Spannend !!! 

Mijn kleuters weten precies waar Piet dwaalt in Eeklo :
Het ziekenhuis, het sportpark, het bos, de markt, de bibliotheek...zo herkenbaar allemaal. 
Schattig om die snoetjes te zien. 
Als het filmpje ten einde is hoor ik een zucht van opluchting en 
even snel volgt een verzoek "Kijken we nog eens ?"
Ze kunnen het maar niet vatten - Piet is eindelijk in Eeklo. 

De rest van de schooldag is het gezellig druk in de klas. 
Er wordt geknutseld, er wordt gezongen, er worden verhalen verteld.
En, de kleuters leven zich uit met houtskool😉 sorry mama's en papa's !






In de namiddag schakel ik 'verhuisfirma de Tandem' in. 
Het feest gaat morgen door in onze speelzaal.
Eerst is er het enige, echte sinterklaas-ontbijt
en omstreeks 10.00 uur maakt Sint zijn opwachting.
Maar zal Reispiet de Tandem vinden ? 
En brengt hij de cadeautjes mee ? 
Ik vermoed dat hij de Tandem echt wel weet te vinden.
Het stadsplan van Piet ligt alvast op Sint zijn bureau 
en op die kaart prijkt mijn foto met vele hartjes rondom.
Mijn kleuters kunnen dit verklaren : Piet vindt jou leuk, juf ! 
Eerlijk, ik vind hem ook leuk én grappig.
 Ik zal blij zijn hem morgen terug te zien. 
En ik weet zeker dat mijn kleuters ook blij zullen zijn hem eindelijk te zien in de Tandem. 



5 december .. pakjesavond.
Ik zet mijn schoenen ! zeg ik lachend. 
O dat mag niet, juf ! Piet vindt dat niet leuk ! weet Niene. 
Noah weet zeker dat dit veel te veel is ! 
Laarzen, schoenen mét en zonder hakken, sandalen, sportschoenen, teenslippers .. 
Neen juf, dat mag echt niet hoor, zegt hij wijselijk. 
En wat als mijn schoenen morgenochtend gevuld zijn ? Dan kan ik mijn schoenen toch niet aantrekken om naar school te komen ? vervolg ik. 
Weet jij dat dan niet ? zegt Arthur .. je moet alles uit je schoenen halen en 
dan snel naar school komen én zeker niet té laat komen of Piet kan niet binnen. 
😉😊😊😊😊😊
Heerlijk .. dit is de mooiste tijd van het jaar ! 




 Na school wordt er verder gewerkt aan de inrichting van de speelzaal. 
Benieuwd hoe de kleuters zullen reageren. 





1 opmerking:

  1. Wat een mooie gedekte tafels! Het zal vast en zeker héél gezellig worden!!
    en....ik heb ook mijn 'schoenen' gezet juf Tania...je weet maar nooit hé...
    We zijn toch ook héél braaf geweest!!
    Wat spannend...uitkijken naar een mooie,gezellig drukke dag!!

    BeantwoordenVerwijderen