dinsdag 3 december 2019

3 december 2019


Deze morgen is er geen brief van Reispiet.
Waar hangt hij toch uit .. 
Wat we wel vinden, is een zak pepernoten !
Die is van Reispiet ! weten mijn kleuters.
Zouden we eens proeven ? vraag ik 
Ja, dat doen we allemaal !!!! roepen de kleuters.
Wat als Piet dit niet fijn vindt ? probeer ik nog. 
Jij hebt de zak wel geopend hé juf !! 
Wel heb je ooit !!! 
Tijdens de voorbije herfstvakantie was ik te vinden op de boekenbeurs
en daar won ik een boekenpakket ..zo fijn ! 
En zo hebben we 3 extra prentenboeken bij in onze schoolbibliotheek. 
Leespret voor groot en klein ! 


We beginnen de schooldag met de volledige tweede kleuterklas van de Tandem.. 30 stuks in totaal. 
Even een zwaai naar de zieke juf.. Van hieruit wensen we juf Ilse een spoedig herstel. 
Spelen en werken in de tweede kleuterklas ..


Ook al zijn we met heel veel kleuters, het is hier best gezellig !




Een stevige pauze-hap 
en dan gaan de K2-tjes sporten met juf Cheyenne
 terwijl ik intern overleg heb met de zorgco.
Elke kleuter wordt zorgvuldig doorgelicht.

Na het middagmaal wuiven we de algemeen directeur uit.
Na een loopbaan van enkele jaren binnen onze scholengroep,
 stopt haar taak als algemeen directeur. 
 Tijd voor iets nieuws .. 

Bij onze terugkeer ontdekken enkele kleuters een foto van Reispiet. 
Juf, hij is er ! roepen ze opgewonden.
Inderdaad, op de foto is te zien hoe Reispiet -zichtbaar- genietend een ijsje eet.
Mijn kleuters vinden het grappig tot ik 'mijn' verborgen doos ijsjes uit de diepvries haal. 
Een doos van 6 ijsjes en er blijft slechts één ijsje over, gil ik. 
Reispiet is niet welkom op de Tandem ! zeg ik nog.
Voor mijn part kan hij meteen met de stoomboot terug naar Spanje. 
Ik hoef zijn cadeautjes niet, speel ik ietwat boos.

Natuurlijk willen mijn kleuters wel cadeautjes. 
Mijn interactie werkt ! 
Mijn kleuters proberen me te sussen. 
Oh juf, ik heb thuis veel ijsjes .. ik breng ze je allemaal mee probeert Arthur. 
Echt ?? Hoe lief !! Dank je Arthur.
Arthur kijkt blij.
Ben je nu niet meer boos op Reispiet ? Mag hij dan toch komen ? vraagt hij.
OK dan .. nog 3 nachtjes slapen ..


Het is ontzettend druk in de kleutertuin. 
Het is flink doorwerken, zowel voor- als  naschools.
Eenmaal alle kinderen naar huis zijn, kan ik beginnen aan wat sorteerwerk van knutselwerkjes. 
Om 18.00 uur sluit ik de kleutertuin af. 
Op weg naar huis loop ik mijn to-do-lijst nog eens door. 
Afspraak bij de kapper op woensdag - 
klaarzetten feestzaal Sint-ontbijt + sandwiches ophalen op donderdag-
 ontbijt klaarzetten op vrijdag + Sint ontvangen op school 
+ tafels/stoelen verhuizen naar de klas 
+ uitpakken klasgeschenken + knutseltassen uitdelen
en heel veel opruimen. 



1 opmerking: