dinsdag 17 december 2019

17 december 2019


Druk .. druk .. druk ..
Dat is het minste wat je kan zeggen van de feestperiode. 
De werkdagen zijn goed gevuld en ook na school vind ik nog genoeg werkjes om uit te voeren. 
Alles moet immers klaar zijn voor de kerstvakantie begint. 

En omdat het kleuterteam ontzettend houdt van deze gezellige feestperiode,
doen we ook graag mee aan de Warmste Week in onze kleutertuin. 
Op dinsdag bestaat de uitdaging erin te verschijnen in je meest coole kersttrui,
ook de kleuterjuffen.
Eventjes de kerstsfeer opsnuiven !
Toch even nagaan wie ons gimme-bericht gelezen heeft. 😏
O o o o o 😒
- neen, dit lees je goed... dit moet helemaal geen ho ho ho zijn-
zelfs enkele kleuterjuffen zijn niet in orde. 
Zie ons (juf Ilse en mij) daar nu staan, perfect passend in onze kersttrui. 
Benieuwd hoe de collega's dit gaan goedmaken.
Juf Joke steekt als eerste van wal :
 Ik wou gimme openen, maar dit lukte niet meer omdat ik dit bericht al eens geopend had. 
Wat ?? Wat zeg je ?? 
Al open je het gimme-bericht 1000 keer, het werkt altijd. 
Juf Britt gooit het over een andere boeg : Ik heb maar één kersttrui en die zit in de was. 
Niet te geloven - een handwasje is snel klaar hoor !  
Juf Muriel zwijgt wijselijk - geen uitvluchten voor haar 😉
 We beginnen alvast aan de opdracht voor woensdag - 
Een mooie kerstwens op een leuke kerstkaart .. ook één van de vele kersttradities. 
De kerstkaarten maken we zelf want geef toe .. wat is er nu mooier dan een kindertekening..
Morgen gaan we onze kerstkaarten posten.  

De Warmste Week draait dit jaar rond vrijwilligers nl
"Aan wie geef jij je tijd ?"
Terwijl mijn kleuters met juf Cheyenne gaan sporten, trek ik naar de mini-crèche.
Ik ga er even een handje toesteken..peuters helpen bij de maaltijd
en de kleinsten hun eerste groentepapje geven. 
Na de les LO komen mijn kleuters me ophalen. 
Quinn lijkt heel verbaasd .. Heb je geen baby mee ? vraagt ze. 😊
En Noah is heel nieuwsgierig naar de inhoud van de pampers 😊 
.. Zat er iets vies in de pampers, juf ? 
Juf Britt en haar K3-tjes trekken naar de bejaarden en delen er een bloemetje uit
.. zomaar .. omdat het de Warmste Week is.
De Oudjes weten het enorm te appreciëren en zijn blij met het bezoek van het jonge volkje. 
Meer zelfs, ze hebben reeds een afspraak gemaakt voor een volgende ontmoeting
 ergens in het voorjaar. 
Als dit geen Warmste Week is ?!? Warmer wordt het echt niet !

Ook de postbode loopt langs in de Tandem met een pakketje, 
eentje dat ook bij de Warmste Week hoort. 
We hebben de Eikelstraat omgedoopt tot de 'Knikjesstraat' 
waar iedereen elkaar elke dag vrolijk begroet met een 'goededag' 
Een mooi initiatief !

Samen brengen we nog een warme kerstgroet aan jullie allemaal ! 

 Na school werk ik nog enkele uren aan het Nieuwjaarspakket 2020 !
 De geschenkverpakking is versierd met Rudolph het rendier ..
 Een apart geschenk .. een gepersonaliseerde kerstbal van je kleuter..
Zoek alvast een plekje in de kerstboom !
 In de kerst-verzamelmap steekt een kerstfoto, digitaal bewerkt !
 In dit vrolijk papiertje schuilt de Nieuwjaarswens mét de beste wensen voor 2020 !

 De kerstmannen staan paraat om samen gezellig kerstfeest te vieren.
 Een kerst vol tradities ..

En dan was er nog .. de fietsband van Emiel .. 

Deze middag werk ik verder aan de administratie van K2, 
tot ik opschrik van een luide knal. 
De fietsband van Emiel geeft een luide knal en het ventiel vliegt met een klap tegen het raam. 
Emiel kijkt beteuterd ! 
Niet erg, zeg ik hem .. zelfs de beste renner heeft dit wel eens voor. 

Oproep .. oproep .. oproep .. 

De foto's zijn er ! 
Om beschadiging te voorkomen
kan je ze morgen komen ophalen in de klas van je kleuter.  

Juf Tania  

2 opmerkingen:

  1. hard gewerkt in de tweede kleuterklas !!!
    een fijne deugddoende vakantie is zeker verdient
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nieuwe kleuter in de klas? Of stiekem een kindje uit Habibi meegenomen? (zie foto kerstballen;))

    BeantwoordenVerwijderen