woensdag 4 december 2019

4 december 2019


Hij komt .. hij komt .. 
 Zoveel is zeker ! 
Deze morgen heb ik een geheime afspraak met de directeur over het Sint-bezoek-
hier moeten die kleine luistervinkjes van mij niks van weten 😉
Ik laat hen nog even in spanning .. zal Reispiet zijn weg naar de Tandem vinden ? 

Meer zelfs, er is een filmpje opgedoken waarin Piet gespot is in Eeklo
- maar dat komen onze kleuters pas morgen te weten -
Ik ben benieuwd hoe ze zullen reageren. Ik ben alvast dolenthousiast.

Door al die afspraken ben ik deze ochtend iets later aan de schoolpoort, 
sorry .. maar dit was ook voor een goed doel,.. jullie kleuters.

Na een ijskoude start, jawel, het vriest buiten, 
zoeken we na het belsignaal  de warme gezelligheid van onze klas op.
Juf leest voor uit een prentenboek.
De titel is heel toepasselijk 'Sint heeft luizen'
Meteen hoor ik wie zijn haartjes gecontroleerd werden op deze ongenode gasten. 
Want eerlijk, niemand wil de Sint opzadelen met luisjes.. ook wij niet.


Knutseltijd in de Tandem ! 
En omdat we nog een pak werk in te halen hebben, werken we voor één keer klassikaal.

Eventjes demonstreren wat het resultaat is als je houtskool gebruikt ..
Juist, een zwarte snoet.








Aan deze tafel wordt niet alleen geknipt, er wordt ook nog een vrolijk lied gezongen.

 De schooldag sluiten we af met een oefening wiskundige initiatie .. tellen maar ! 

Praatjes vullen geen gaatjes..
Maar tijdens de vele opdrachten door vertellen de kleuters al eens iets

Zo weet ik zeker dat er eentje deze middag macaroni kreeg voorgeschoteld. 
Zo weet ik dat een andere kleuter druk bezig is met de verhuis naar een nieuwe woonst
en dat de kast er reeds staat.
En nog een ander heeft een nieuw huis gekocht, ook daar staat nog een verhuis op de planning. 
En jij juf, wat doe jij nog ? willen mijn ukken weten.
Deze namiddag heb ik een afspraak bij de kapper - ik wil er fatsoenlijk uitzien als de Sint komt.
En na de kappersbeurt zet ik mijn grootste schoen. 
Wie weet lukt het dit jaar !
Volgens Emiel is dit ijdele hoop want 'Sinterklaas brengt niks bij grote mensen'
Als ik Emiel vraag .. Ook niet bij je lieve juf ? schudt hij resoluut het hoofd. 😁


Geen opmerkingen:

Een reactie posten