woensdag 11 december 2019

11 december 2019

Kleuters verwennen de juf met mooie kunstwerkjes...
en bij één van de kunstwerkjes zit een schattig briefje. 
Dank je wel Nonah en Noah - mijn dag kan niet meer stuk ! 


Een kerst vol tradities .. wel, de nieuwjaarsbrief is één van die mooie tradities. 
Een versje wordt aangeleerd, de tekst komt in een nieuwjaarsbrief terecht
én op 1 januari lezen de kinderen de nieuwjaarsbrief voor 
aan allen die het willen horen. 
We strooien met de allerbeste wensen, veel geluk en liefde voor het nieuwe jaar ! 

We oefenen volop onze nieuwjaarswensen en kiezen een nieuwjaarsbrief. 
De inhoud van de brief krijg je pas te horen op 1 januari .. 


De kerstkrans is ook één van de klassiekers die kerst tot kerst maakt.
We stempelen er eentje met de afwasborstel. 
Is onze juf nu écht gek geworden ? vraagt Axelle zich af. 
Neen hoor ! 
Wij stempelen vandaag met een afwasborstel 😊.. is eens iets anders..
Meteen ontdekken mijn kleuters de functie van een passer .. wow ! Met een passer teken je de mooiste cirkels.








Het droogrek ligt vol werkjes. 
Wat met de tweede lading van de dag ?
Ik vind wel een oplossing. 
Even geduld, ik werk aan een oplossing.
Na het stempelen van een kerstkrans wassen we onze handen. 
Brrr frisjes ! Het water is ijs- en ijskoud.



Woensdag .. fruitdag .. 
Vandaag staan er wortels op het menu. 
Daar hebben we eventjes geen zin in. 
De schilouders van dienst zorgen voor een lekkere fruitsla met exotisch fruit. 
Lekker fris en boordevol vitamientjes. 

De afwas ? 
Die is voor morgen ! 
Geen tijd te verliezen vandaag, wij hebben het ontzettend druk in de Tandem ! 

Smakelijk allemaal !

In de mini-Tandemklas gaan ze bloemschikken tvv het goede doel. 
Binnenkort gaat de Warmste Week van start en onze oudste kleuters doen mee. 
Op het kerstfestival verkopen wij onze bloemsierkunst tvv Kom op tegen Kanker. 
Een mooi gebaar van onze K2-tjes en K3-tjes. 

Wout (K3) heeft alvast zijn kerst-bloem-stukje klaar. 
Hij weet ook precies wat dit volgens hem waard is .. 10 euro of neen, 1000 euro is beter, vindt hij. 
OK, het is voor een goed doel .. maar ik vrees dat mama en papa dit bedrag net iets te hoog vinden.
Maar ook hierop heeft Wout een antwoord .. mammie koopt het wel !  😁
Opdracht 2 
Ook een kerstboom met mooie, kleurrijke kerstballen is één van de tradities van kerst. 
Dus gaan wij kerstballen schilderen in fluo-kleuren. 
We zitten tenslotte in de donkere dagen.





En zoals ik reeds zei .. 
het droogrek zit vol kunstwerkjes dus drogen we deze werkjes in dozen. 
Stapelen maar ! 


We hebben massa's rosse centjes verzameld.
 18 128 muntstukken werden gesorteerd en één voor één werden de centen geteld.
Deze namiddag rijd ik met een autokoffer vol rosse centjes naar de bank. 
'k Heb mijn wagen volgeladen .. sleuren maar !



Na deze opdracht heb ik er nog eentje af te werken - ik ga bloemschikken ..
 Wat niet klaar is, wordt morgen verder afgewerkt in de klas 
with a little help from my friends 😉
Ik hoop dat ze talent hebben. 

Wil je een bloemstukje ? 
Reserveer er alvast een via het contactschriftje van je kleuter. 
De opbrengst gaat volledig naar het goede doel..de juffen dragen de onkosten, onze bijdrage. 
💖💖💖

Geen opmerkingen:

Een reactie posten