woensdag 25 mei 2016

25 mei 2016



25 mei - dag van de vermiste kinderen 
Wat vliegt de tijd toch snel voorbij ..
vandaag is het alweer woensdag !

Juf Ilse moet op overleg dus sluit K3B aan bij K3A
en juf Joke is op bijscholing - juf Stephanie (turnjuf) zorgt voor de K1-tjes. 

Mijn kleuters werken verder aan de opdrachtkaarten rond taal !
We rangschikken elementen van klein naar groot (is dus ook wiskundige initiatie)
Maar wat houdt het begrip klein - kleiner dan - groot - groter dan - grootst - nu werkelijk in.
Eventjes uitproberen !!

 Plaatjes knippen en rangschikken van klein naar groot !








Viyana (K3A) komt mijn klas binnen gelopen : 
Juf Tania, nu moet je echt komen hoor ! Juf Anne maakt hapjes !"
Vandaar de Aldi-folder van enkele weken geleden. 
Van druiven en aardbeien worden vlinders gemaakt en 
met druiven en blokjes kaas maak je de lekkerste bijen.  
Allé, zo zou het toch moeten !
Ik kijken mijn ogen uit !
Sergio Herman (bekende kok) zou de meest onelementaire krachttermen eruit gooien bij het aanschouwen van die vreselijke 'drets' 
die juf Anne slagroom durft te noemen..jakkes ! 
Slagroom uit een spuitbus notabene - wat is er mis met verse produkten, collega ?? 
De lieverdjes van K3A kijken me met trieste en smekende ogen aan.
Mauro wil zelfs weten hoeveel punten zo'n gerechtje verdient !
Mijn hart breekt en 
zoals een echte kok breng ik verfijning aan
 in de gerechtjes die juf Anne wil presenteren. 
Ik ben tevreden over mijn aanpak en meteen staan de snoetjes van de kleuters een pak vrolijker. 
Dikke pluim voor mezelf !!  
Smakelijk iedereen !! 
Ik vertrek, nu moet juf Anne mijn creatie zien te evenaren !! 
Ben benieuwd . 

Mijn kleuters geef ik -voor ze huiswaarts keren- nog een belangrijke boodschap mee : 

Tradities zijn er om in ere gehouden te worden 
en Eeklo jaarmarkt is er zo eentje.
De ouders gaan op stap, de kleuters blijven op school,
de collega's bevolken een marktkraam en 
het keukenpersoneel heeft een extra dag vrij.
Dus geen frietjes in de eetzaal maar wel
een leuke, zonnige, gezellige picknick voor de kleuters. 
Meteen nodigen we ook ons eerste leerjaar uit - nog eventjes terug naar de kleuterklas - 

Picknickmanden allerhande, dekentjes in het gras, vrolijke muziek en (hopelijk) een stralende zon ..
allemaal heel gezellig ! 
Dus vergeet je picknick niet ! 
Maak er een speciaal lunchpakket van,
vergeet het dessert en extra drankje niet en breng je picknickdeken mee.
Wij, juffen zorgen voor de sfeer en ambiance ! 

In de namiddag fietst het peloton van de Ronde van België doorheen Eeklo
en wij -sportievelingen van de Tandem- gaan het peloton aanmoedigen.
Trek je wielertruitje aan of 
draag een tri-colore-outfit (zwart-geel-rood) tenslotte is dit de Ronde van België. 
Ook de juffen dragen morgen een tri-colore-outfit !! 

Nog meer nieuws uit de kleuterafdeling :
Op 10 juni houden wij trappen wij het EK af 
samen met de kleuters, ouders, grootouders en allen die ons een warm hart toedragen.
Het wordt een bijzonder feest, alleen maar omdat ik een 'special act' heb weten te strikken. 
Je zal versteld staan welk 'talent' ik heb weten te strikken ! 
Misschien best oordopjes meebrengen, 
ik sta niet in voor de  gehoorschade die kan ontstaan !! 
Ikzelf kijk er al naar uit ! 
Het wordt een fantastisch feest, zeker niet te missen ! 
Dit beleef je maar 'once in a lifetime'
Dus zeker inschrijven !! 
Groetjes, 
Juf Tania
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten