maandag 23 mei 2016

23 mei 2016


Een nieuwe school(werk)week
en nog steeds werken we grondig aan de observatie en verwerking van de observatiegegevens.
Deze week is vooral gericht op 'taal' 
Een taalkist vol met opdrachten prikkelt de kleuters hun nieuwsgierigheid. 

Ook zijn we op zoek naar de puzzelkampioen van de Tandem ..
een titel die je niet zo maar verdient ! 
 Een nieuw aanbod puzzels moet een uitdaging vormen voor mijn bengels.
 Wie zoekt.. 
 die vindt zeker en vast het gepaste puzzelstuk ..
Even verderop in de klas wordt er druk gewerkt aan een constructie waar onze collectie auto's in past ..
meten doen we dus zo ! En indien nodig.. aanpassen ! 

Na school nog de aanwezigheidsregister binnen steken op het secretariaat, 
want morgen komt de verificateur langs. 
Hij bestudeert grondig het aantal aanwezigen / afwezigen en 
kijkt waar problematische afwezigheden ontstaan.
In gedachten verzonken, loop ik de leraarskamer binnen. 
Een aantal collega's zitten nog gezellig bij elkaar. 
Een vluchtige goeiemiddag en dan .. 
Hé Melia !!
 Ik had ze nog niet direct opgemerkt. 
Blij je weer te zien, collega !
"'t Zijn goeie zielen die weerkeren !" zei oma zaliger altijd.
En zoals altijd hebben wijze oma's gelijk ! ;-)

Uit de kindermond :
Maandag .. toezichtendag voor juf Tania.
Na mijn refter heb ik een kwartiertje om snel een hap te eten.
Maar plots wordt er op de deur geklopt.
Het is Mauro (K3) ! Hij heeft een woordje met een andere kleuter
en komt zijn beklag doen.
"Waarom vertel je dit niet aan de juf op toezicht ?" vraag ik hem.
En dan krijg ik dit fantastisch antwoord : "Je weet toch hoeveel ik van je hou ?!"
Wat een eer ! Ik moet er stilletjes om lachen. 

Tijdens de middagpauze drinkt Mauro(K3) een drankje van exotisch fruit. 
Persoonlijk vind ik dit een nare geur hebben. 
Mauro legt de oorzaak bij het feit dat hij deze morgen zijn tandjes niet gepoetst heeft.
"Mijn erectische (lees : elektrische) tandenborstel deed het niet !" 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten