dinsdag 10 mei 2016

10 mei 2016

Dé Mercuriusovergang !! 

Na een kleine studie weet ik wat gisteren fout liep - lees je even mee ?!

Ik ben rijk ..
Ik heb een hele lieve familie, 
ik heb de allerliefste vrienden, 
ik heb toffe collega's en leuke kleuters ..
maar het ontbreekt me aan één iets .. een sterrenkijker ..
want die had je blijkbaar nodig om de Mercuriusovergang te zien !!
Daar zaten we dan te wachten op het 'magische' moment 
en dat gleed zomaar aan ons voorbij. 
Sorry .. sorry .. 1000 x sorry ! 


Over tot de orde van de dag ! 
De Tandemtrappertjes vieren hun 10de verjaardag en wij bouwen een feestje. 
Vandaag meldt de sportkrant 'La gazetta dello sport' het grote festijn in de Tandem.
Sport is fijn voor groot en klein !

Na een technische waarneming van de fiets gaan we creatief aan de slag !
Opdracht : "Teken een fiets in het peloton'
Geen eenvoudige opdracht maar het resultaat mag er zijn !







Nu de tekeningen nog bewerken met ecoline én klaar ! 

Vandaag is het hopeloos wachten op de zon, jammer ! 
Ik was het nu wel al gewoon die heerlijke zonnestralen.
Neen, vandaag zitten de buien te wachten. 
Net tijdens de speeltijd vallen de buien uit de lacht. 
Dus kunnen we binnen blijven. 
We (Juf Anne en ik) genieten van een 'muziekspecial' uit Plopsaland.
Het doet ons met enige weemoed denken aan onze vroegere schoolreizen 
naar deze onvergetelijke bestemming.

Tot ik plots gebrom hoor !!! Een bromvlieg ??? 

Neen hoor, juf Anne neuriet gezellig mee met de 'muziekspecial'
 en dat klinkt -geloof me- héél speciaal ! 
Gelukkig had ik mijn vliegenmepper niet in de aanslag want ik had zeker gemept 


 Na de speeltijd vinden we een pakket in onze klas, speciaal overgekomen vanuit 'wielerland' ..
een grupetto (miniatuur)renners.
Hiermee weten mijn kleuters wel raad : ploegen vormen !
Een waaiertje trekken, een stevige val in het peloton
De gele trui die een ontsnapping uitvoert en achterna gezeten wordt door de groene trui.
Izabella heeft dan weer oog voor de ploegenpresentatie en delegeert het hele gebeuren.
Jurre die 'zijn' renners naar voor schuift - commercie hé ! 
En dan is het aftellen voor het startsignaal gegeven wordt .. 
5 - 4 - 3 -2 - 1 .. Heren vertrekt !!! 

En wat vind je van onze nieuwste kleuterhit ?!

Ik kan fietsen 
Ik kan fietsen, ik kan fietsen
Ik hou mijn evenwicht
Wat een vrijheid, wat een vrijheid
En die wind in mijn gezicht

Nu moet ik voor me kijken
Nu is de wereld daar
Mijn handen op het stuur
We fietsen naar elkaar

Mijn fiets, mijn fiets, mijn fiets
heeft twee pedalen
daar ga je met je voet op staan
om snelheid mee te halen

Een leuk liedje en een toffe meezinger !

Dan gaan we schilderen - we kiezen voor de kleuren van de Giro - Tour de France






En dan was er nog juf Joke.
Met fierheid draagt ze het geschenk dat ze kreeg van Len voor moederdag, tof !! 

Nieuws van de dag :
De tweede kleuterklas heeft er alweer een vriendje bij, Percy
en zoals Len zegt : " 't Is weer een jongen !"



Ook Jethro heeft groot nieuws te melden : 
"Ik ben grote broer geworden van een kleine broer ! Maar de naam ben ik vergeten !" 
voegt hij er nog snel aan toe.
Proficiat aan de familie Vandevoort.



Nog een extra bedankje voor Carine (busbegeleidster) : 
Zij bezorgde de kleuterafdeling heel wat rode duivel-spullen voor ons komende project.
Merci Carine ! 

1 opmerking:

  1. Ik vind het heel erg dat je na al die jaren nog steeds mijn zangtalent niet weet te appreciëren....

    BeantwoordenVerwijderen