donderdag 12 mei 2016

12 mei 2016


Alles is mooi als de zon schijnt .. en de zon schijnt .. dus dat zit toch al goed !

De sfeer in de kleuterafdeling is fantastisch, maar dat zal niet lang meer duren !!
Maar daarover later meer.

Verrassing van de dag :
Mama Mieke (mama van Cynthia - K1) heeft een verrassing voor ons allemaal, oliebollen !
Héél lekker en een leuke verrassing !
Dank je wel ! 


We vullen ons buikje met deze lekkernij
maar dan slaat het noodlot toe ..

Juf Anne komt zwaar ten val op de speelplaats.
Gelukkig is er juf Muriel die juf Anne weer op haar voeten zet. 
Het is tenslotte 'dag van de zorg' 
en juf Muriel wil haar goed hart laten zien.
Als een echte Florence Nightingale omringen we onze collega met de liefste en beste zorgen. 
Ook haar knie is geschaafd maar 
met een kleefpleister van K3 (jaja) is ze de pijn meteen vergeten. Haha
Na bekomen te zijn van de schrik, kan juf Anne weer door met haar activiteiten. 
Nu maar hopen dat haar (kunst)heupen nog intact zijn.



 Door de val, ben ik later moeten vertrekken naar de bib.
In stevige pas stap ik met mijn kleuters naar de bib.
Ter plaatse merk ik dat ik mijn fototoestel vergeten ben
 - nog onder de indruk van die valpartij natuurlijk !! 
Juf Mieke (onze vroegere turnjuf) gaat mee als begeleidster, dank je ! 

Ik heb een verrassing voor de collega's, een 'duivels' briefje mét opdrachten. 
Eén van de opdrachten : Verzamel 10 duivelse attributen ..
brengt ons naar de stad.
Juf Anne is chauffeur van dienst en rijdt ons in cabrio doorheen Eeklo-City. 

Als een echte 'queen' laat ik me rondrijden.
Helaas, mijn kapsel raakt er helemaal door in de war. 

Maar dan vind ik wat ik zoek .. het hoedje van juf Anne brengt redding.
Geen verwarde haren meer .. probleem opgelost !


Over de middag genieten we van het zonnetje. 
Intussen lees ik de krant en wat lees ik ..
"Eeklo trilt .. 7 op de schaal van Richter"
Voor de wetenschappers is het een raadsel maar wij weten wel beter !

De zon schijnt en daar is de schoolfotograaf,
deze keer voor de groepsfoto van het personeel. 

Eerst wordt een statig portret genomen.
Als de fotograaf vraagt om een gekke positie in te nemen,
kan ik maar aan één ding denken .. 
juf Anne haar gekke positie .. niet te evenaren !
En dan is het lachen geblazen !

Personeelsvergadering 


Uitspraak van de dag :

Tijdens de personeelsvergadering voert juf Anne het hoge woord tot ze zich verspreekt :
" A peauprez .." start ze haar uiteenzetting maar eigenlijk wil ze gewoon zeggen A propos !! 
Haar spraakvermogen -is naast haar evenwicht- ook reeds aangetast.

Door het warme weer heeft Lou (peuter) ontzettend veel dorst. 
"Ik wil een beetje zuipsap !" zegt deze kleine uk. 
Wat een mooie uitdrukking Lou ! Knap hoor ! 

1 opmerking: