dinsdag 24 mei 2016

24 mei 2016


 We raken stilaan in de ban van het EK voetbal 2016 -
de spulletjes vinden een weg naar de kleuterafdeling !
Juf Vera (secretariaat) is een krak in het verzamelen van EK-items. 
Vandaag bezorgt ze ons liefst 12 glazen van de onze favoriete EK-ploeg .. de Rode Duivels !
Leve België, Vive la Belgique !
 Ook Yari heeft een collectie aan duivel-items, die probeert hij maar al te graag uit ..
 Te diep in het glas gekeken ?? 
Maar neen juf, da's een toeter lacht Yari.
 Meteen geeft hij een demonstratie van jewelste .. daar gaat de rust .. 
 En mijn kleine 'hooligans' zijn meteen door het dolle heen .. 
Dat wordt een zwaar feestje over enkele weken !! 
Omdat de observatieweek in het teken van 'taal' staat heb ik een prachtig boek weten te strikken : 
Gezocht : Koen Konijn, boekenboef !
Koen droomt van boeken.
Hij droomt niet alleen van boeken, hij wil ook altijd lezen !
Koen vindt nieuwe woorden fijn.
Boeken ruiken immens lekker.
En de bladzijden ritselen heerlijk.
Ja, Koen houdt van boeken zoveel, dat hij zelfs huizen binnen sluipt .. 
Maar dan gaat het mis !! 

Een spannend verhaal dat iedereen in de ban houdt .. 
Hoe loopt dit af ?
Vraag het aan je kleutertje - zij kennen het verrassend einde van het verhaal.
Bovendien is er een -wel heel speciaal- boekenpakket aangekomen in de kleuterafdeling.
Wist je dat je boeken ook kan lezen zonder woorden ?? 
Een nieuwe ervaring voor de kleuters maar ook heel leuk ! 

De rest van de dag verdiepen we ons in 'taal'  
Wij gaan op zoek naar tegenstellingen zoals groot - klein, lang - kort, veel - weinig enz. 
Heel plezant om samen tegenstellingen te zoeken en er zijn er heel wat ! 

Opmerking : 
In K3A doe ik de ontdekking van de eeuw ..
Wist je dat vlinders ogen hebben op hun rug ??? 
Echt waar, gezien tijdens een knutselactiviteit !!!
Niet te geloven - misschien toch eens een bezoek brengen aan de vlindertuin van de zoo.
Daar vind je alle correcte info over de vlinder. 


2 opmerkingen:

  1. Juf Tania, ik wist echt niet dat jij zo een bierdrinker was.... !!! Geef het toch toe... ik zeg toch ook dat ik af en toe een glaasje champagne en gin&tonic lust .. xx
    En die muts die yari droeg, kreeg je bij aankoop van 2 bakken jupiler,, en je kreeg er nog een bak gratis bij !! hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste,
      Als er iets is wat ik echt niet lust, is het bier !
      Wat me opvalt bij deze is dat je zo goed op de hoogte bent van de acties die lopen bij het (ver)kopen van bier ???????!!!!!!!!????????????????

      Verwijderen