dinsdag 22 april 2014

22 april 2014


Vandaag beginnen we aan het laatste trimester van dit schooljaar.
W
at vliegt de tijd toch snel. 
Van uitbollen is geen sprake, er is nog genoeg te doen !
Twee projecten staan op stapel
en we hebben nog moederdag en vaderdag te vieren,
we bereiden onze schoolreis voor, 
tal van vergaderingen staan in onze agenda genoteerd enz.

En omdat er alweer een heerlijk zonnige vakantie voorbij is,
kunnen we deze morgen nieuwe snoetjes aan de schoolpoort begroeten. 
De peuterklas blijft groeien ! 
Juf Inge heeft maar één dag te werken  deze nieuwe schoolweek. 
Juf Annelies heeft nog een extra weekje vrij 
- zij kreeg tijdens de vakantie een kleine ingreep en is nu herstellende-
De juf van de tweede kleuterklas (ik dus !) kraakt nog een beetje in de rug maar 
is dolblij nu de rust terug is in de kleuterafdeling. Eindelijk !!!
Juf Anne kreeg een nieuwe kunstheup en 
juf Kelly vervangt juf Anne in de derde kleuterklas.
Bij nader inzien is het toch niet zo rustig in de kleuterafdeling 
want ook juf Kelly kan heel wat decibels produceren .. amai !    :-)
Carine - onze buschauffeur is terug na een ziekteperiode .. 
Blij je terug te zien ! 

 Vandaag is het zover .. de aftrap van een nieuw project ..
 De gereedschapskist van Bob !
 Wat je daar vindt .. ongelooflijk leuke spullen 

In de gereedschapskist van Bob de Bouwer zit een brief en deze brief is bestemd voor de kleuters

Hallo lieve kleutertjes, 
Tijdens jullie welverdiende vakantie had ik enkele klusjes te klaren op jullie school ! 
 Een spijkertje hier .. een likje verf daar .. ik kreeg het allemaal voor elkaar. 
Ik kon genieten van jullie bloementuin, jullie kruidentuin en jullie moestuin. 
Maar waar is jullie speeltuin ??? 
Een school zonder speeltuin .. dat kan niet !! 
Nu weten jullie waarschijnlijk wel dat ik heel erg handig ben 
en daarom wil ik voor jullie 
een nieuwe speeltuin plaatsen. 
Jullie bepalen wat - hoe - wanneer !! 
Maak een plannetje en laat het me snel weten !! 

Groetjes, 
Bob de Bouwer 
Xxx

De kleuters hadden heel wat plannen en juf noteerde alles zorgvuldig voor Bob .. 
Kjell droomde van een zwembad .. "voor warme dagen, brengt verfrissing" wist hij te vertellen.
Alena wou dan weer een trampoline .. "kan je heel hoog springen"
Diëgo koos dan weer voor een boomhut .. "in een klein boompje voegde hij er fijntjes aan toe"
 (last van hoogtevrees ??)
Elise wou een zandbak .. "zo groot als het strand"
.. Ons plan raakte stilaan gevuld met nog een extra schommel, een wip, een glijbaan, een speelhuis, 
een klimrek .. 
 Caithlyn A. zei me te noteren dat 'dienen' Geert alles had afgebroken !! 
(ter verduidelijking : Geert is de klusjesman van de school) 
Maar Yari wist waarom Geert dat precies had gedaan ;
 "Den boel was vort ! Dat heeft juf Anne ons verteld" zei hij.
In elk geval .. Bob de Bouwer krijgt het allemaal te lezen ! 

Grootse plannen .. 1001 wensen ..
De kleuters werken ijverig aan het nieuwe project .. 
Bob de Bouwer wordt meteen een werkpak aangemeten
 .. andere kleuters maken een ontwerp van een speeltuig in 2D
.. nog andere kleutertjes bouwen aan een 3D ontwerp
Iedereen druk in de weer .. 
Kunnen wij het maken ?? Nou en of !! 

Ook over de middag is er druk overleg .. 
De kleuterjuffen, juf Vera en Carine (buschauffeur) zijn heel erg nieuwsgierig naar de projecten.
 Taken worden verdeeld, materialen worden bij elkaar gezocht .. en de sfeer zit er weldra in. 
Na een half uurtje overleg keert iedereen terug naar de werkplek. 
Juf Vera en Carine vertrekken elk met een to do-lijstje. 
Dank je dames .. fijn dat jullie enthousiast meewerken met ons .. dit is samen school maken.

Tijdens mijn toezicht loop ik eens langs in de bloementuin .. mijn trots !
 De tuin heeft zijn lente frisheid herwonnen
 De boshyacinten  bloeien ..
.. en ook de eerste meiklokjes verschijnen 
Prachtig, niet ?! 
Ook het kruidentuintje mag best gezien worden : 
bieslook, rozemarijn, salie en kleine veldjes peterselie groeien als kool .. 
over enkele weken kunnen we proeven van al het heerlijks dat de natuur ons geeft ! 
Komt er nog een derde project op de planning ?? 
Neen, ik denk het niet ..  ik hoor mijn collega's al zuchten.

1 opmerking:

  1. Luister, Yaritje is een schat , maar ik heb niet gezegd 'vort'.. . ! Normaal gezien zeg ik 'rot'... maar ja ik had al redelijk pijn ,misschien heb ik wel 'vurt' gezegd...:)
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen