zaterdag 12 april 2014

13 april 2014


Een goed wielerteam is omringd door sterke ploegleiders .. zo ook de Tandemtrappertjes. 
En net daarom testte juf Tania de kennis van haar collega-ploegleiders. 
Op 1 april kregen juf Anne, juf Vera, juf Inge en juf Muriel
 dan ook "hét" groot wielerexamen voorgeschoteld. 
De antwoorden werden soms vlot, soms moeizaam op papier gezet ! 
Maar het resultaat liegt niet .. er ontbreekt nog heel wat vakkennis, maar ik werk eraan en 
blijf mijn collega-ploegleiders stimuleren om zich te verdiepen in enige sportkennis. 

Juf Muriel had de grootste moeite met de namen van de pro-teams.
Ik moet bekennen : 
ze zocht en vond creatieve oplossingen om de ploegen toch een klinkende naam te geven. 
Wat te denken van Orica Wales (?) of Tinkoff Tinkelbell (?) en Lotto Subito (?) 
Ook juf Anne wist de namen niet meer zo exact : 
Orica Greenwidge (?) en Tinkoff Russia (?) 
De ploegleiders van het peloton en hun managers 
vinden hier zeker inspiratie voor de komende jaren. 

Ook de renners uit het peloton kregen een nieuwe -soms hilarische - naam toegedicht. 
Onder de noemer "Ken het peloton"  werden nieuwe, grote namen geboren !
Juf Muriel had het over Jefke (?) Bakelandts / Stefano (?) Stybar / Pieter (?) Farrar.
Juf Inge wist het zeker : "Neen, neen .. 't is Collin (?) Farrar
Ook juf Anne deed enkele naamaanpassingen ..
Zo kregen we Adolf (?) Sieberg / Leo (?) Van Garderen / Louis (?) Degenkolb en 
Hendrik (?) Wagner. 
Geef een andere naam voor  Fabian Cancellara ..
schreef juf Anne ijverig "Hannibal" (?) 
Ik dacht meer aan Spartacus maar dit was buiten juf Anne gerekend : 
"Hannibal of Spartacus da's hetzelfde" verzekerde ze me. 
Ik weet niet of Cancellara daar zo gelukkig zal mee zijn. 

Op de vraag "Wie is huidig wereldkampioen ?" kreeg ik volgende namen te lezen 
Juf Muriel noteerde : Tom Boonen (zou heel mooi zijn !)
Juf Inge en juf Vera dachten blijkbaar aan Marc Cavendish 
En voor juf Anne bleef het één groot vraagteken ??? 

Het rapport van de collega's maak ik niet openbaar .. té pijnlijk voor sommigen .. 
maar ook hier gaat juf Vera lopen met de eer !! 
Proficiat !!! Je verdient de titel "Ploegleider van het jaar !"

 Intussen ben ik ijverig op zoek naar een Teammanager voor de Tandemtrappertjes.
Patrick Lefevere, Marc Sergeant, Jim Ochowicz, Kim Andersen, Jonathan Vaughters .. hebben het momenteel té druk
Niet getreurd .. ik heb er eentje kunnen opvissen .. 
Kobie Stockman wordt Teammanager van de Tandemtrappertjes ! 
En onze manager heeft grootse plannen .. maar daarover later meer .. 

 


1 opmerking:

  1. Moortje toch, nog maar pas in ziekenhuis en ik word al vergeten....
    Welke job kriijg ik ???
    Ik weet het CEO !!!! :)
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen