dinsdag 1 april 2014

1 april 2014

1 april .. joepie, het is verzenderkesdag .. 
Afspraak in de kleuterafdeling om 7.30 uur want er staat nog heel wat te gebeuren. 
Ik vertrek voor dag en dauw met de fiets.
Het doet me goed .. lekker uitwaaien en genieten van de natuur die wakker wordt. 
Hier en daar huppelen konijntjes in de wei en een reiger is op zoek naar lekkere vis ..
een aprilvis misschien ??? 
Juf Anne arriveert op het afgesproken uur, juf Inge is iets later. 
"Ik had tegenwind" hijgt ze. 
Juf Joke van 't Schaperke steekt ook een handje toe.
Samen knippen we een heel pak aprilvissen. 
Daar weet ik straks raad mee ! 
Aan de schoolpoort wordt de aprilvis opgehangen.
  En natuurlijk is de inspiratie nooit ver weg.
De juffen foppen de kleuters en de kleuters foppen de juffen ! 
Leuk om te horen hoe kleuters samen een plan bedenken om de juf lekker bij de neus te nemen. 
Zo is er Emiel (K3) die hinkend over de speelplaats komt gestrompeld. 
Juf Anne wordt nu pas echt ongerust : 
"Emieleke, wat is er ? Ben je gekwetst ," 
Waarop Emiel roept : "Hahaha, gefopt, ik heb niks !" 
Even later probeer ik de kleuters te foppen : 
Terwijl ik door het raam kijk roep ik : "Kijk een vliegende aprilvis" 
En de kleuters ?? Die spurten allemaal naar het raam .. wie wil nu niet een vliegende aprilvis zien. 
Om 10.00 uur loop ik naar de keuken want ook daar heb ik 'partners in crime'
Vandaag staat op het menu "aprilvissoep" en "aprilvisfrisdrank"
Isabelle speelt het spelletje mee .. dank je ! 
 Straks vinden onze kleuters dit in hun aprilvissoepje .. ben benieuwd naar de reacties ! 
Ook in de klas staat alles in het teken van verzenderkesdag .. een aprilvispuzzel !
En er wordt gewerkt aan een aprilvisbroche ! 
Om 11.30 uur stappen we samen naar de eetklas onder een stralende zon 
Diëgo en Dylano vissen in de soep !
En dit vindt Oscar ervan !
Caithlyn en Kjell vormen één brok ondeugd
Alena vertrouwt het niet helemaal !
 Elise lust wel een aprilvisappelsapje
 Nico vindt vissenwater hééééééééééééééééééééééél lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr !
Juf Inge is gewonnen voor verzenderkesdag .. in een onbewaakt ogenblik heeft ze alle deurkrukken 
ingesmeerd met tandpasta .. hoe gemeen !! 
Een mens zou van minder vies kijken !!
Juf Inge kijkt er alleen maar vrolijker van .. foei !
Emiel, lief als hij is, poetst elke deurkruk netjes.. dank je lieve schat.
Maar ook Gerda onze poetsvrouw, heeft nog een eitje te pellen met juf Inge. 
Gerda neemt juf Inges fiets weg - zou ik nooit durven - en wie is er weer de zondebok ??? 
IK !! 
Juf Inge beschuldigt me in alle talen en Gerda gniffelt vanuit de badkamer .. mooie collega's heb ik.

Op zoek naar ploegleiders !! 
De Tandemtrappertjes  hebben niet alleen nood aan supporters
maar ook aan enthousiaste, intelligent, flexibele, vrolijke, sportieve .. ploegleiders.
Een selectie maken is niet eenvoudig ! 
Om zich te krijgen over de talenten van mijn ploegleiders, heb ik een sportexamen opgesteld. 
Dat examen gaat door op het middaguur.
 Juf Anne probeert op een schalkse wijze de antwoorden te bekomen 
en gaat een alliantie aan met juf Inge
 Maar juf Inge is geen al te beste 'hulplijn' 
Binnen de kortste keren gaan de twee dames in de clinch
 Hoofdpijn dames ?? 
Of probeer je toch wat intelligentie te verzamelen in jullie warrige hersenen ?
 Juf Vera is een voorbeeld tijdens de examens .. plichtsbewust wikt ze elke vraag en elk antwoord
 Juf Anne is als eerste klaar  en controleert nog eens haar opdrachtenformulier .. of het veel uithaalt weet ik niet 
Mijn rode pen maakt overuren .. 
Bij de vraag - Geef een andere (bij)naam voor Fabian Cancellara schrijft ze : Hannibal !! 
(Ik lig in een deuk !) - Ook hier een extra punt voor creatief denken
Juf Inge vindt het nodig om enkele 'gemene' opmerkingen te maken. 
Dit duld ik niet !!!
Juf Inge breekt haar hoofd over volgende vraag : 
"Wie draagt de wereldkampioentrui in het peloton"
Wat volgt is een reeks woorden die niet voor publicatie vatbaar zijn.
"Dju toch en ik heb het WK nochtans gezien !"  
Ik weet het zeker .. juf Inge is een zwaar model ketter ! 
Ook juf Muriel moet aan de slag.
"Zo moeilijk !! Neen, ik weet er echt niks van" pruilt ze.
Als ik haar examen doorneem kan ik een glimlach niet onderdrukken.
In het peloton is er alvast één nieuwe naam opgedoken - 
bij de vraag : Ken het peloton dicht juf Muriel volgende voornaam in bij Bakelandts .. Jefke ?!?! 
Als ik Jan Bakelandts volgende keer ontmoet, roep ik zeker Jefke.
Voor dit antwoord krijgt ook juf Muriel een extra punt wegens creatief denken ! 
Na het examen wordt ook de winnaar van de wedstrijdvraag van onze supportersclub bekend gemaakt.
Vraag : hoeveel eitjes telt deze vaas ?
Het correcte antwoord : 183 stuks.
Juf Vera was slechts één eitje verwijderd van het exacte aantal - zij vulde 182 eitjes in.
Juf Kobie noteerde 180 eitjes .. bijna .. volgende keer beter ! 
De dag loopt ten einde en ja, ik ben de pedalen even kwijt. 
Gelukkig wacht me nog een lange fietsrit huiswaarts,zo kan ik mijn hoofd eens leegmaken
en rustig terug blikken op de voorbije dag ! 
 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten