woensdag 4 december 2013

5 december 2013

Het is pakjesavond ! 
Nog één nachtje slapen en Sint komt op bezoek ! 
Bovendien vieren we op 6 december Sint zijn verjaardag.
En naar aloude traditie, maakt Keukenpiet de verjaardagstaart. 
Oei, wat is dit ? Is Keukenpiet met de verjaardagstaart ook in de put gevallen ?? 
De taart ziet er niet uit !!
 Ocharme Keukenpiet, ik heb met hem te doen.
Hij bedoelt het allemaal goed maar het wil maar niet lukken. 
Kunnen, willen, zouden wij helpen ?? 
Beslist wel !! 
S.O.S. Keukenpiet .. de Tandemkleuters snellen je ter hulp !!  
 "Ik heb al mooiere taarten gezien !"
 "Precies of er een olifant met zijn zware poot heeft opgestaan ! Ziet er niet lekker uit !" 
"Juf, bak jij een mooie verjaardagstaart ?" vraagt Diano. 
Ik doe mijn best Diano !

En dan was er nog Caitlin Boddaert ! 
Juf is gisteren naar de kapper geweest. De kleuters merken dit op.
"Is je haar geknipt ? Waarom ? Kleurtje ?" vragen mijn nieuwsgierige bengels. 
"Ik wil er piekfijn uitzien als de Sint langskomt" vertel ik hen. 
Even later zegt Caitlin : "Voila, ik ben ook klaar voor het feest van morgen ! Zie ik er ook goed uit ?" 
 En wat merk ik op ?? 
Caitlin heeft haar haarspelden omgetoverd tot oorbellen.
Knap gevonden !!
En ja Caitlin, je ziet er prachtig uit. Formidabel !!


Het is Sinterklaasavond - ik haast me naar huis, moet nog een verjaardagstaart bakken ..
en belofte maakt schuld ! 


Ik duik de keuken in en wens niet gestoord te worden - ik ben in opperste concentratie -
Maar wie stuurt me voortdurend sms-en ?? Juist, juf Anne ! 
"Waar blijft je taart ???" (liefst 20 keer krijg ik deze vraag toegestuurd)
"Wanneer krijg ik de taart te zien ???" 
Het is 20.21 uur en eindelijk is de taart klaar 
Voila, mijn creatie !!! 
Dit is ze niet .. té zomers !! 
Deze wordt het ook niet : té hoog en té zoet !! 
Deze dan ?? Zou kunnen !! Helaas, die eet ik zelf op !!
Mijn voorbereidend werk ..
dit wordt een echte Klaastaart !
Benieuwd ??? 
Dé enige echte Sinterklaastaart !! 
Voor bestellingen .. draai dan 797204

Ik hoor nu niks meer van juf Anne .. is ze van haar sokken geblazen door dit verbluffend (bak)resultaat ??!! 









1 opmerking:

  1. Juf Tania, je taart is 'formidable' ! Dit gezegd zijnde van 'la tarte Tropezienne' ! Proficiat ! xx

    BeantwoordenVerwijderen