maandag 2 december 2013

2 december 2013


Het is maandag, begin van een nieuwe werkweek ..
de laatste .. wat het thema Sint betreft. 
Juf Anne komt iets later dan gewoonlijk opdagen.. 
ze mompelt iets van "platte batterij" van haar auto. 
Eerlijk, ik verdenk haar ervan dat ze een ommetje doet langsheen de bakker om 
een 'perfecte' cake. 
Juf Inge is de speculaasmousse niet vergeten maar wil die samen met haar bengels maken. 
Even later komt ze mijn klas binnen gewaaid met haar handen in de lucht : 
"Ik ben slagroom vergeten !" roept ze. Dus geen speculaasmousse vandaag. 
En had ik er nu toch zo'n zin in !!
Juf Muriel zet de maandag rustig in en bakt een eitje - oeps, zij is de tomaten vergeten -  
Even later serveert ze een gekookt eitje. Waar is de toast ?!
Ik toon fier mijn wondermooie cake !! 
 Perfect gebakken en mooi goudgeel !
Deze namiddag proeven we een stukje, da's beloofd ! 
 Maar eerst moeten we nog enkele werkjes uitvoeren voor Schoolpiet. 
Hij is best streng en heeft een hele resem opdrachten voor ons .. we komen stilaan in tijdsnood.

 We hebben ook een jarige te vieren. 
Matteo wordt vandaag vier jaar en viert dit met een receptie. 
Odil schuift snel bij aan de feesttafel en de hapjes vindt hij gewoonweg formidabel. 
Hij heeft er twee krokodillen-komkommer-vrienden bij.
Na een verjaardagslied smullen de kleuters de hapjes snel op en 
dan laten we de champagnekurken knallen en klinken we gezellig met z'n allen op de jarige !
Proficiat jarige !! 

Wat een bedrijvigheid in de kleuterafdeling : 
contractwerkjes in de derde kleuterklas, knutselen in de tweede kleuterklas ..
de kleuters van de eerste kleuterklas krijgen een baard van scheerschuim, 
anderen worden dan -net als Piet - zo zwart als roet.
Als ik de zaal in loop met een werkje, word ik overvallen door juf Annelies en juf Inge. 
En ze smeren me een ongelooflijke (stinkende) baard aan van scheerschuim. 
Daar sta ik dan ! Van je collega's moet je 't hebben. 
Juf Anne snelt naar haar I-phone .. "hahahaha, dat wordt een mooie foto !" grijnst ze. 
(Geen last van je heupje ? beste collega)
 Bedankt collega's !! 
Bedenk wel .. poets wederom poets .. 

Vorige week oefende juf Inge de kleuren met haar kleutertjes. 
"Het lukt me niet hen de kleuren bij te brengen" sakkert juf Inge.
Nu moet je weten dat ik ongeveer 20 jaar de kleinste kleuters opgeleid heb. 
Dus ga ik in een vrij moment even meespelen.
En laat Zwarte Piet nu een uitgebreide collectie kleurrijke pluimen hebben. 
 Grote hilariteit als ik de pluimen telkens verkeerd benoem..zie je wel ! Het lukt ! 
Nu is het jouw beurt, juf Inge. 
"Precies een bonte vogel"grap ik  en dan snel ik er vandoor.
Veel plezier samen !



Geen opmerkingen:

Een reactie posten