vrijdag 20 december 2013

20 december 2013



Laatste schooldag voor de kerstvakantie .. 
nog eventjes doorbijten en vroeg uit de veren ..
Vandaag ruim ik de speelzaal op : 
de open haard verhuist voor een jaartje naar de berging en 
ook de bureau van Sint en kerstman wordt netjes ingepakt !
De rode gordijnen verdwijnen in de wasmachine .. 
en de kerstboom wordt ontmanteld ..
nog een heel drukke agenda dus.
Het is pas 7.30 uur als ik aankom op school, alles is er nog rustig en 
er is nog geen beweging in het schoollandschap te zien ! 
Goed zo .. nu kan ik flink doorwerken ! 

Mijn allerlaatste poorttoezicht dit jaar ! 
En ook vandaag krijg ik nog heel wat lieve wensen toegestopt .. dank je ! 

Papa Freddy loopt langs en schilt vakkundig de kiwi's.
Dank je ! Het voorbije jaar konden we wekelijks op je inzet rekenen ! 
In de klas wordt nog een laatste werkblaadje afgewerkt ..
daarna kunnen we fijn gezelschapsspelletjes spelen. Tof ! 

Precies om 12.00 uur sluiten we de boeken.
En juf heeft een leuk idee (toch volgens mijn bengels) 
We houden een "winter/kerst-pic-nic" 
 Lekker ingeduffeld ..
 .. en onder een stralend winterzonnetje ..
 .. met kerstmuziek op de achtergrond ..
 .. vatten we onze kerst-pic-nic aan ..
 Lekker gezellig dicht bij elkaar ..
 .. smullen we onze boterhammetjes ..
 "Doen we dit ook eens als het sneeuwt ??" vraagt Caitlin Bodaert me. 
Dat lijkt me nu net iets té koud ! 
Maar wie weet .. op een beschut plekje onder een fleece-dekentje ..
 Emiel veert op en danst voluit mét boterham in de hand 
(..tot groot plezier van de andere grote en kleine rakkers)
Hij zingt mee uit volle borst "Feliz Navidad" 
Een winter-pic-nic, moet je zeker eens proberen .. de kleuters vonden het héél fijn !! 

In de namiddag heb ik een kerstfilm uit mijn collectie dvd's meegebracht. 
En ik krijg bezoek .. van Ona -die morgen jarig is- en haar vriendin Jana ..
Waar is de tijd ?? Toen kleine Ona en kleine Jana bij mij in de peuterklas zaten !! 
Ona bracht me een cake, want haar kleuterjuf mocht ze toch niet vergeten. 
Tof hoor en een fijne verjaardag Ona ! 

Fijne feestdagen en tot in 2014 !! 
Juf Tania



2 opmerkingen:

  1. wat een gezellige picknick in 'december' je zou wel denken dat het lente wordt !
    mooie kerstsfeer ! wat hebben de kindjes toch geluk met zo'n creatieve, superlieve juf
    welverdiende rust !
    maak er een deugddoende vakantie van
    groetjes je hartsvriendin
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook voor jou en je gezin een welverdiende vakantie .. dank je voor de mooie reacties op mijn blog .. het doet goed een positief woord te horen !
      Fijne vakantie,
      juf Tania

      Verwijderen