maandag 5 februari 2024

5 februari 2024

 


Knotsgekke carnavalsweek in de Tandem ! 


Hoe werkt het ? 

Elke dag is er een nieuwe uitdaging .. 


Maandag 5 februari -> verkleden in fruit/groente

Dinsdag 6 februari -> verkleden in je favoriete boekpersonage 

Woensdag 7 februari -> verkleden in een dier 

Donderdag 8 februari -> gek kapsel of leuke hoed 

Vrijdag 9 februari -> verkleedpartij naar keuze -> wij vieren carnaval mét confetti 

!!! Vergeet je voorraad confetti niet !!! 

Dag 1 .. wij gaan de boer op met een lading vers fruit/groenten
Messiano Wortel 
Asmar Mandarijn 
Kersje Amélie
Zoete Aardbei Maélie
Aardbei Nyima .. ja, de aardbeien zijn in trek 😉
Farah Fruitmand 
Eén uit een meloen .. Eleonore😁
Fristi Frinn 
Messiano Appel
De fruitige vrienden van K1/K2

Het tussendoortje is aangepast aan het thema van vandaag ..
 op ons menu : fruit en groenten a volonté
Voor elk wat wils ! 



We landen deze week in een observatieweek "Train je brein 2.0" 

Observatie 5 februari 

 1. Wie ben ik ? - Namen noemen - ik ken mijn naam en voornaam 
2. Mijn lichaam - ik duid de lichaamsdelen aan en benoem 
3. Kleuren noemen - ik ken de kleuren uit de kleurpotlooddoos
4. Puzzelen - ik puzzel een puzzel bij elkaar  
5. Grove motoriek : traplopen; evenwicht, gooien en vangen, springen, fietsen, lenigheid, uithoudingsvermogen .. 

Geen krullenbol vandaag - Meloentje helpt de observaties afnemen.
Ik zet meloentje meteen aan het werk 😁









Net als je denkt, dit loopt gesmeerd .. loopt de Ipad vast .. geheugenkaart is vol.

Even uitvissen hoe ik dit nu weer kan oplossen. 

Voila, probleempje is opgelost - ik kan weer verder met ons verhaal 

Puzzelwonders in de Tandem ! 

De dag eindigen we met een verhaal uit de leeskoffer van Sem ! 

Juf Ilse is terug uit Madeira en net als juf Kelly heeft ze een presentje bij .. 
een souvenirke !! 
De schudbollen belanden in mijn collectie .. ooit werken we het thema "op wereldreis" uit 😉


Geen opmerkingen:

Een reactie posten