donderdag 1 februari 2024

01 februari 2024

 

Daar is de leeskoffer terug - Eleonore is een fervent bibliotheekbezoeker en heeft een nieuw boekje bij.

Juf leest met plezier voor. 


Na het voorlezen haal ik er ‘het fruit van de dag bij’ 
of nog beter ‘de groente van de dag’ 
Vandaag smullen we rauwe bloemkool.
Ik ben zelf geen fan van bloemkool dus beloof ik een spectaculair sausje 🤭

Eerst halen we de bloemkool uit zijn groene jas.
Daarna plukken we kleine bloemkoolroosjes 
en dan creëer  ik een ‘lekker gerechje’  (zoals Sergio zou zeggen)

Voor we overgaan tot de degustatie wacht mijn kleuters een lesje LO

En na dit lesuur kunnen we eindelijk proeven.
Het valt in de smaak - zo werken mijn kleuters liefst 2 bloemkolen weg..
de dipsaus is dan ook van hoogstaand niveau 😏😂 


















Eens de buikjes gevuld zijn, gaan we over tot de orde van de dag. 
Er worden nog glasramen geknutseld
en in de hoeken liggen heel wat opdrachten te wachten. 
Omar en Amélie leren dan weer een hele moeilijke puzzel maken met tips van de juf. Prima ! 






G
Gelukt. .. en wat zijn ze ontzettend fier .. 

De lokroep naar buiten is groot.. het lijkt wel een mooie lentedag
maar om te picknicken is het nog net iets té koud. 
Dus snel eten zodat we snel naar buiten kunnen. 
Een speelplaats voor ons alleen, heerlijk ! 









In de namiddag werk ik nog enkele observaties af.

En zo zit de dag er alweer op. 


Morgen bak ik wafels voor mijn 22 kleuters. Ik bereid me mentaal voor 😃

en bekijk hoe ik dit organisatorisch best klaarspeel. 

Fijne avond en graag tot morgen. 


Oproep - oproep - oproep 

Lezen jullie het contactschrift van jullie kleuter grondig na ?!

Er wachten 3 nieuwe ‘belangrijke’ berichten op jullie..



Geen opmerkingen:

Een reactie posten