woensdag 21 februari 2024

21 februari 2024

 


De wetenshap van de paperclip .. enkele onderzoeksvragen uittesten. 




.. en toen vergat de juf de lamp .. 
door de drukke en lange werkdag van gisteren ben ik het lampje vergeten 😏
Mijn kleuters gaan alweer op onderzoek uit.. 
Vingervaardig met paperclips


Bruggen bouwen met smartmax.. zou dit lukken ? 

Een vlieger voor aan zee .. of we die ooit kunnen oplaten ??? - Dat is dé vraag natuurlijk.
Er ontstaat een discussie. 
Volgens enkele kleuters kan het, het is tenslotte een vlieger.
Volgens andere kleuters, kan dit niet lukken, wegens te zwaar.
Wie heeft gelijk ??

Amélie maakt zich niet druk.. ze gaat een uurtje naar de fitness 😁
en even later wordt die halter gewoon een micro .. met een hese stem brengt ze enkele covers. 

Farah, Ajete, Odilon en Naima storten zich op de tandwielen en dan ontdekken ze een hendeltje die alles in beweging zet. Wat een ontdekking. 


Het is woensdag dan hebben we vrij. 

Ik rijd richting Deinze, een toestel binnenbrengen voor reparatie. 

Ik stel 'Waze' in maar helaas, er komt geen geluid.

Ik ga even aan de kant staan, bekijk de instellingen - alles ok maar 'Femke' weigert te spreken.

Opnieuw aan de kant - zal ik 'Thomas' kiezen ? Maar ook 'Thomas van Waze' weigert dienst.

Hoe kan dit toch ?? 

Dus waag ik het erop en rijd volgens mijn intuïtie naar Deinze.

Ik had het kunnen weten, mijn oriëntatievermogen is een ramp.

Uiteindelijk valt het nogal mee.. een kleine afslag gemist en

een plaatselijke omleiding bracht me helemaal van slag 😁

De volgende keer rijd ik blindelings naar de zaak om mijn -hopelijk- gerepareerd toestel op te halen. 

De collega's gieren het uit maar ook juf Ilse had onlangs problemen met Waze. 

De instellingen waren correct, 

alleen kreeg ze -ondanks vraag naar Nederlands- de Engelse versie te horen.

Prijs je gelukkig, jij kreeg toch begeleiding ! schrijf ik haar.  

Had ik vandaag een trip naar Frankrijk voor de boeg, ik was zeker in Italië aangekomen, grap ik nog. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten