woensdag 8 november 2023

9 november 2023

 Even geduld .. bericht komt nog maar nu even niet wegens veel te druk 😉

Juf leest voor uit "Piepelotheek"
Een humoristisch verhaal over de bibliotheek.

'Ik ga je pakken, je bent van mij' dreigt Vos.

'Er is hier helemaal niets van jou' zegt Muis.

'Hier kan je alleen dingen lenen. En IK ben al helemaal niet van jou.
Dit is geen jachtgebied, dit is een bibliotheek'

'Een piepelewattum ?' vraagt Vos.

'Een bibliotheek' zegt Muis. 

Algauw merkt Vos hoe fijn boeken zijn, zelfs als je nog niet kunt lezen.

Maar hij raakt zo in de ban van boeken dat voorlezen niet meer genoeg is.

Hij wil zelf leren lezen !

En laat het nu een kip zijn die hem daarbij helpt. 

Een heel fijn boek en zo herkenbaar voor de kleuters. 


Wat hebben wij het druk vandaag.. de leeskoffer, weet je nog ? 

We maken een tekening 'ik ga naar de bibliotheek en 

die tekening bewerken we met een laagje ecoline. 

De tekeningen zijn pareltjes, één voor één en het laagje ecoline maakt het gewoon helemaal af. 





















Ook vandaag staat er een extraatje in mijn agenda genoteerd - 

Aankoop Sintontbijt !!! staat in grote letters te lezen. 

Ik plaats een bestelling bij de bakker .. 

heel veel verse sandwiches die ik op 2 december moet ophalen. 

Wie helpt me dit onthouden ?? 

Op mijn boodschappenlijstje staat te lezen : 

Water - chocolademelk - boter - chocolade - 

speculaas - marsepein - strooikoekjes - snoepgoed -

 pepernoten - servetten - chocoladeletters S(int) en P(iet) .. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten