zondag 12 november 2023

11 november 2023

 11 november is .. herdenking Wapenstilstand 


Op 11 november 1918 om 11.00 uur 's morgens, 

op een vredige open plek midden in het bos van Compiègne,

 werd de wapenstilstand ondertekend

 in een restauratiewagen van de Compagnie des wagons-lits, 

waarmee er een einde kwam aan vier jaar oorlog. 

Respect en dankbaarheid voor degene die hun leven hebben gegeven 

zodat wij vandaag in vrede kunnen leven. 

Het symbool voor de herdenking is de klaproos (Verenigd Koninkrijk).
In Frankrijk staat de korenbloem symbool, 

in Duitsland het vergeet-mij-nietje, in België het madeliefje. 


Dag van Wapenstilstand in teken van oorlogen van vandaag. 


11 november is .. de strijd tegen kanker / 24 u fietsmarathon Eeklose kilometervreters


Juf Ilse en ik beginnen eraan .. ' One Team'

bijgestaan door juf Nicole (kinderverzorgster - de Tandem), onze trouwste supporter 🍀



Elk jaar vult de Tandem de rospot voor het goede doel. 
Het hele jaar door krijg ik kleine, rosse centjes toegestopt
en geloof me .. vele kleintjes maken een groot bedrag. 
Dit jaar hebben we € 26.89 verzameld en de pot gaat mee richting fietsmarathon. 


De rosse centjes hebben hun bestemming bereikt,
vanaf morgen beginnen we opnieuw de rospot te vullen.. 


Onze oproep bleef niet onbeantwoord.. 
daar heb je onze kleinste supporters en hun familie 💖
Dank je wel om dit moment met ons te delen.. hartverwarmend .. 

Liv kwam als eerste binnengewaaid.. 

Daar heb je Farah .. 

.. en Mattheo ..  zijn kleuterjuf is hij nog niet vergeten 😉
.. Maélie en kleine broer
Eleonore en grote zus Noémie

Ook Odilon was er maar wou niet op de foto 😏


Eén uur lang fietst juf Ilse - terwijl ik wacht heb ik een meisjes-onder-elkaar-praatje met Eleonore. 
Kijk juf, ik heb nieuwe schoenen, speciaal voor vandaag.. 
en ze blinken, net als de jouwe 😁
Ook de schoenen gaan op de foto 😉
We hebben onze opdracht volbracht ! 
Volgend jaar zijn we er graag terug bij.. 






2 opmerkingen: