zaterdag 3 december 2022

9 december 2022

 

Op de agenda : 

Oudercontact ( deel 2) 


Nog één week te gaan .. 

Op vrijdag 16 december is er kerstfestival in de Tandem.

 Een openlucht-event waar onze kleuters eventjes de sterren van de avond zullen zijn. 

Vandaag leren we het dansje aan dat de kleuters die avond onder een koude sterrenhemel zullen brengen maar ik weet nu al dat dit event jullie hart zal verwarmen. 

Op de tonen van "the happiest Christmas tree" wordt het dansje aangeleerd. 

En hoe kan het ook anders, we knutselen meteen 'the happiest Christmas tree' 
Scheuren en kleven maar ..








Met de magformers wordt een kerstboom gelegd
Met plasticine worden kerstkoekjes gemaakt.



Deze morgen werd een immense kerstboom geleverd in de kleutertuin - 
die stond verborgen op zolder bij oma
 en mag nu 2 weken in ons kerstbos staan. 

Maar eerst even de takjes ordenen. 😉
 


3 kerstbomen staan in ons kerstbos - zullen we verstoppertje spelen ? vraagt een kleuter. 
😁
Zoals elke schooldag eindigen we met een voorleesverhaal.
De slaap wint het bij Jayden na een hele drukke, intense week. 

Het weekend kan/mag beginnen ! 
Maar eerst heeft de juf nog enkele oudercontacten af te werken - dag 2. 
Ik heb ook nog een opdracht te vervullen van werkgroep sfeermakers.
Opdracht : Knutsel een ster !
 Het is belangrijk dat aan jouw ster te zien is dat deze bij jou hoort. 
Vandaag krijgen we een volgende opdracht.
Volgende week zullen jullie een talentvolle sterrenhemel ontdekken in de leraarskamer.
Aan elke ster vinden jullie een envelop die jullie kunnen vullen met leuke boodschappen,
complimentjes, feel good tekstjes .. en nog zoveel meer. 
Als ik even verder lees, blijkt dat ik grandioos te laat ben met mijn ster 
dus werk ik snel - na de oudercontacten - mijn ster bij. 
En met het WK in gedachten, maak ik er één in tri-colore-stijl. 
Wedden dat de collega's meteen raden van wie dit exemplaar is ? 😂

Even verduidelijken .. de collega's lager weten me elk jaar te vinden. 
Elke kleuter die ooit bij mij in de klas gezeten heeft, blijkt tijdens de les crea gebruik te maken van een tri-colore- uitvoering 😂

Geen opmerkingen:

Een reactie posten