zaterdag 3 december 2022

6 december 2022

 

Op de agenda :

Sintontbijt voor alle kleuters

Bezoek van de Sint en Piet aan de Tandem

Let’s party ! 


De juf moet extra vroeg uit de veren - om 4.00 uur lig ik reeds wakker. 
Wat moet er nog mee naar de klas vandaag ?
Wat moet er nog klaargezet worden ? 
Is alles aanwezig voor het ontbijt ? 
Is er muziek ? .. 
Als ik de Tandem oprijd, is het nog pikdonker buiten.
Mijn eerste opdracht van de dag : 
De feestvlag spannen aan de schoolpoort zodat Sint weet waar hij precies moet zijn. 
De scheurkalender verliest vandaag nog een blaadje en daar heb je cijfer 6 .. 
op die dag '6 december' vieren we elk jaar met veel plezier het Sinterklaasfeest. 

En was het gisteren op 5 december pakjesavond, dan ontdek ik dat Piet voorbije nacht ook op de Tandem was. 
Overal liggen cadeautjes .. o zo leuk ! 
Piet heeft het alvast heel gezellig gemaakt op de Tandem. 😉
En ook het ontbijt staat klaar !
Zoveel gezelligheid bij elkaar. 
Straks mag ik dit alles beleven met mijn kleutertjes. 

Nu is het de beurt aan de juf .. 
vandaag vieren we de verjaardag van Piet.
Na al die jaren wil hij weleens in de bloemetjes gezet worden. 
En daar zorgen wij voor.. 
met taart, veel feestballonnen, dans en muziek. 
Let's party !! 
Of neen, toch niet .. het is nog even wachten op de kleuters. 


De bel rinkelt en het is wachten .. wachten op Sint en Piet.
Maar plots duiken overal Pieten op.
En de kleuters ? Die zijn door het dolle heen .. 


Na 365 dagen is Sint er eindelijk weer ! 
Welkom Sinterklaas ! 

Piet loopt snel nog even langs bij de mama's om ze te begroeten. 
"Dag lieve mama's !' .. en dan loopt hij gehaast de speelplaats van de kleutertuin op.
Piet heeft er duidelijk zin in.. 





Sint neemt plaats op zijn vertrouwde stek in de Tandem ! 
Hij zit netjes achter zijn bureau, benieuwd wat de dag zal brengen. 
En Piet is gelukkig met zoveel kleurrijke ballonnen..





Zijn de kleuters aanvankelijk nog wat gespannen,
dan breekt het feest pas echt los bij het eerste muziekje. 
Iedereen doet vrolijk mee. 


Zelfs Sint gaat mee in het verhaal en danst er lustig op los. 
Ik heb een klein vermoeden dat de vogeltjesdans zijn favoriete dans is.

Overal zie ik blije gezichten en de sfeer is opperbest. 
Heel af en toe knapt een ballon maar 
na die coronaperiode noem ik het gewoon 'knaldrang' om samen te feesten. 
En dat is wat we doen !! 

 


Dit is het moment van Piet, zijn "moment de gloire" - hij schittert, hij straalt bij het zien van zijn verjaardagstaart. 
Op het lied van Stevie Wonder 'Happy birthday' wordt de taart de feestzaal binnen gebracht.
En natuurlijk volgen er heel wat hiep hiep hoera's ! 
Fijne verjaardag, Piet ! 




Piet snijdt de taart koninklijk aan en proeft .. Mmmmm lekkerrrrr ! 


Na de taart is het tijd voor de enige echte Pietensamba.
Tussen het daklopen door, heeft Piet de wedstrijd Brazilië - Zuid-Korea gevolgd.
Zoveel is duidelijk ! 
Met de winst van Brazilië danst hij vol overgave de samba en wij doen met hem mee.
En Sint ? 
Jawel hoor .. zie hem shaken met een soepele move in de heupen .. amai Sint,
als ik ongeveer 1700 jaar oud zal zijn, wil ik nog even kwiek zijn als jij 😁


Het feest gaat maar door .. na de vogeltjesdans, de Pietensamba is het de beurt aan de Pietenmove.












Dit is dubbel en dik genieten .. 
voor Sint 
voor Piet 
voor de juffen 
voor de kinderen
Kortom, het leukste kinderfeest van het jaar ! 



Juf Nicole en juf Joke genieten mee van deze leuke festiviteiten in de Tandem. 

Ilham zorgde zelfs persoonlijk voor een feesthoedje voor Piet - Piet draagt het met trots
De kleuters gaan één voor één een pakketje ophalen bij Sint 
(foto's volgen - juf Cheyenne heeft deze op haar toestel staan - even geduld nog) 

En na de kleuters is het de beurt aan de kleuterjuffen.
Alhoewel mijn schoen elk jaar leeg blijft, is er nu een pakketje voor de juf - fijn ! 
En ja, ik ga door de knie voor Sint ! 😁
Ook juf Nicole moet eraan geloven, 
net als juf Cheyenne, juf Kelly en juf Joke 
Juf Ilse mag dan weer op de schoot van de Sint. 
En de directeur .. jaja, ook op de knieën 😁

Na het feest gaat het licht even uit bij Piet .. na een powernap kan hij er weer tegenaan
Het feest loopt op zijn laatste benen. We nemen afscheid van Sint en Piet ! 
Over 365 dagen zijn ze er weer .. ik heb een jaar de tijd om een nieuw thema te bedenken😉
Dag Sinterklaasje .. daaaag daaaag daaaaag.. We zingen en wuiven het tweetal uit. 










In de klas wacht ons  het enige, echte Sinterklaasontbijt. 
Het is ondertussen al 10.40 uur en het lijkt meer op een middagmaal. 😊
Maar het lange wachten op het ontbijt loont - er wordt gesmikkeld en gesmuld. 
En we genieten van elkaars gezelschap ! 












En dan is het eindelijk pakjestijd ! 
Wat heeft Piet voor ons gekozen ?
Kleuters brengen pakjes aan, kleuters helpen cadeautjes uitpakken 
en de 'OOO's' en 'Waw's' galmen door de klas. 
De kleuters zijn blij met Piet zijn keuze. 
Goed gedaan, Piet - de volgende dagen spelen we gezellig samen ! 












Een stapel cadeautjes, 
een berg inpakpapier 
maar daar weten we raad mee .. 
we pakken Iman in ! .. tot groot plezier van mijn joelende bende. 
Wat een fijne dag is dit ! 

Om 12.00 uur is het tijd voor het middagmaal. 
Na het uitgebreid ontbijt hebben de kleuters niet echt zin meer in een middagmaal 
dus laat ik het maar zo - Je eet wat je kan ! zeg ik mijn kleuters. 
Vandaag kan en mag alles (of toch bijna alles !) 
Ook de koekjes blijven in de schooltas zitten want één keer per jaar is het snoepdag op de Tandem 
en dat is op 6 december - we smullen strooikoekjes en speculaas en snoepen ook een sappige mandarijn. 

En we hebben twee gasten .. enkele kleintjes van juf Muriel komen met ons meeëten 


Terwijl de kleuters bij hun boterhammetje bekomen van het Sintgebeuren,
selecteer ik de foto's voor de blog.
Ook ik probeer even tot rust te komen maar daar heb je mijn bengels van vorig schooljaar
Kijk juf Tania, kijk ! Dit bracht Piet bij ons ! 
Tot zover de relatieve rust  😂



Deze avond vaart Sint terug richting Spanje en dus haal ik snel de kerstboom van zolder. 
Vanaf morgen is het op en top kerstsfeer in de kleutertuin. 
Ik heb dit vorig jaar moeten missen door knieproblemen 
en dus heb ik een plan .. dit jaar vier ik dubbel ! 😁
Ik wil een kerstbos in de kleutertuin. 
Mikayla bracht al een kerstboom mee naar de klas, 
ook juf Joke heeft haar kerstboom uitgeleend aan ons 
- wie heeft er nog een kerstboom groot of klein ? 

De dag is bijna om ! 
Het is 19.31 uur en waarschijnlijk liggen de kleinsten nu reeds in bed. 
Slaap lekker ! 
Jullie juf Xxx 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten