donderdag 22 december 2022

22 december 2022

 Kerstfeest in de Tandem ! 

Quinn (K3) is er helemaal klaar voor, net zoals mama. 

Leuk ! Heel leuk ! 

Dit brengt me op een ideetje .. 

De schooldag is nog maar net begonnen. 
Ik verzamel mijn troepen, want wij gaan buurten. 
Samen verdelen we onze liefste wensen in de brievenbus van de buurtbewoners
met een mooie tekening zomaar bovenop. 


We zijn met 21 kleuters.
We starten onze warme actie samen, maar eens de schoolpoort uit verdeel ik mijn klas.
Juf Joke stapt mee als extra begeleidster en dus gaat ze buurten met een deel van mijn klas,
de andere helft gaat met mij mee. 



Mijn kleuters vinden het fijn om post te bedelen. 
Misschien kunnen we ook eens aanbellen, zegt Rafaelle 😁
Maar dat doen we niet - we hebben nog zoveel te doen ! 








Terug van de postbedeling eten we ons fruitje,
maken een sanitaire stop en gaan we buiten spelen. 
Nadien wordt de klas gezellig ingericht voor het kerstdiner van deze middag. 

We hebben geen speelruimte meer .. de tafels zijn gedekt voor 21 kleuters..
en dus spelen we verder in de overdekte zaal. 






En dan gaan de lichtjes aan ! 
Precies om 12.00 uur gaan we aan tafel 
nadat de frietmobiel om een lading frietjes is gereden😊
- Smakelijk ! En vrolijk kerstfeest iedereen ! 

(Moet je die snoetjes zien - één en al geluk) 

We beginnen met één portie en dan volgt .. nog een tweede portie.
Gezelligheid troef in de Tandem ! 































Als alle kleuters hun bakje gevuld zien met lekkers, schuift ook de juf een stoeltje bij. 
Juf eet pasta ! 
Geen frietjes, juf ? 
Neen, tegen de tijd dat alle kleuters bediend zijn, zijn mijn frietjes telkens koud. 



Juf Joke springt bij in mijn klasje en schept frietjes terwijl ik sausjes schep en kippenworst verdeel.  Dank je, juf Joke 


In de namiddag is er LO met juf Joke.
Enkele relaxatie-oefeningen  moeten de kleuters rust brengen .. en het werkt ! 😏

Ik leg snel de laatste hand aan de Nieuwjaarspakketten zodat vandaag alles mee kan naar huis. 
Het kleine zakje steekt in de grote knutseltas. 
De inhoud van de knutseltas mag je al bekijken, 
het kleine zakje moet nog 9 dagen onder de kerstboom. 



Er steekt ook een affiche in de knutseltas.
Laat je kleuter de affiche inkleuren en geef deze een plaatsje aan je raam.
Zo delen we onze beste wensen met nog meer mensen.. 

Prettige feestdagen ! 




Terwijl ik de klasblog aanvul, luister ik naar het nieuws. 
Er is heel belangrijk nieuws te melden want naar aloude traditie, vertrekt de kerstman vandaag vanuit het verre Lapland met een slee, gevuld met cadeautjes en met zijn beste vrienden, de rendieren.
Dit nieuws moet ik morgen aan mijn kleuters vertellen 😉💖


Geen opmerkingen:

Een reactie posten