zondag 11 december 2022

12 december 2022

 

Extra vroeg uit de veren vandaag want ik moet een pak laagjes aan 

nu de temperaturen een duik onder het vriespunt nemen.


De dag start met het themaboek 'de kleine kerstboom'
Een warm kerstverhaal over een kleine boom met een grote droom, 
.. en over de kerstman natuurlijk. 

Opdracht 1 : Knip de baard van de kerstman
Opdracht 2 : Schilder de kerstboom in 


In de hoekjes wordt een boek gelezen,
wordt een puzzel gemaakt,
wordt er met blokken gebouwd ..

Sinds vandaag staan er bankjes op de speelplaats en wat te verwachten was, komt .. 
Juf, gaan we picknicken ? Het is al zoooo lang geleden ! 
Weten jullie wel hoe koud het vandaag is ? vraag ik.
Mijn argument is niet overtuigend en dus geef ik ze 2 minuten tijd om te picknicken. 😁
En dan heel snel naar binnen daar is het net iets warmer πŸ˜‰






We wisselen de schoenen voor warme pantoffels.
Mijn opdracht hebben mijn kleuters zeer letterlijk genomen - 
Zet je schoenen in de rij ! 
En wat voor een rij.. De rij reikt tot aan de deuropening πŸ˜‚
Na de speeltijd wisselen we van hoek en er wordt vol enthousiasme gewerkt aan een kerstboom


Nu juf Nicole (de kinderverzorgster) er is, neem ik de tijd om enkele extra foto's te nemen .. 
Die krijg je pas op 25 december te zien πŸ˜‰
Middagpauze !
 De kleuters die warm eten, gaan onder begeleiding van juf Kelly naar de eetzaal.
De boterhameters blijven in de kleutertuin. 
Lekker de boterhammen naar binnen werken 
en nadien de kleuters inpakken .. jas / muts / sjaal / wanten .. 
Ze lijken net wandelende pakketjes, net zoals de juf .. 
Kleuters die het koud krijgen, laat ik even opwarmen bij de verwarming -
nadien kunnen ze er weer even tegenaan. 

In de namiddag wacht er een verrassing - wij worden verwacht in het KA voor een kerst-event. 
De leerlingen van het KA hebben enkele activiteiten voorbereid : 
Sneeuwballengevecht ..
Puzzelmoment .. 
Crea ..
Hoepelspel met kerstmutsen ..
Een lekkere kerstbereiding .. 
Een voeldoos met kerstfiguren ..













Een hele namiddag zijn we druk in de weer .. 

Wist-je-dat  .. juf Muriel vandaag jarig is ? 
Gefeliciteerd en fijne dag ! 

1 opmerking: