woensdag 2 december 2020

02 december 2020

 



Het is nog donker als ik aankom op de Tandem.
Bovendien is het er muisstil - niemand in de buurt om me gezelschap te houden dus 
ga ik aan de slag en sorteer de knutselwerkjes.
Vrijdag komen de gevulde knutseltassen jullie richting uit voor het Sinterklaasweekend.
Veel plezier ermee ! 
PS : Er ontbreken nog een aantal knutseltassen - breng je die morgen alsnog mee naar de klas ?!? 





Op woensdag kan je me vinden aan de schoolpoort.
Een rondje toezicht lopen, de kleuters verwelkomen en de ouders begroeten .. goedemorgen allemaal ! 

En dan gaat de schoolbel ! 
Mijn kleuters hebben haast. 
Sinds de Spiekpietjes in onze klas wonen, kunnen mijn bengels niet snel genoeg in de klas zijn om de pieten te zoeken. 
De leukste Spiekpietjes vind je immers in de Tandem. 

We hebben de Spiekpietjes gevonden maar er is meer .. 
De Pietjes hebben een cadeautje bij.. een spiekpietjes-memory.
En omdat exact de helft van mijn klas ziek is, spelen we klassikaal dit gezelschapsspel. 
Zoek de twee identieke figuren - een oefening op visueel geheugen.
16 paar Spiekpietjes .. zoeken maar ! 














Ik wijk even af van mijn agenda. 
Vandaag is het een ideale dag om op stap te gaan met onze klasbubbel. 
Al een hele week zijn mijn kleuters in de ban van de schoorsteen. 
Hebben wij er ook één ? wil er eentje weten.
We maken een studie van het schoolgebouw.. in vooraanzicht zie je niks, maar in zijaanzicht ontdekken we de schoorsteen. 
Oef, ze zijn gerust gesteld - Piet kan pakjes droppen in de schoorsteen 😁



Op onze weg ontdekken we een gluurpietje. Gelukkig heeft de juf de I-pad mee. (Toeval of niet)
QR-code scannen en meteen krijgen we een opdracht te horen van Gluurpiet 1. 
In totaal zijn er 8 Gluurpietjes te vinden op het schooldomein en elk hebben ze een opdracht klaar. 
Wie kan de cijfers lezen ? 
Wie kan de opdrachten feilloos oplossen.. en wat als we na alle opdrachten de code ingeven ?? 
De kleuters zijn laaiend enthousiast ! 

Papier, pen én I-pad .. welkom in 2020 !
Gluurpieten zoeken en QR-code scannen.
Oplossing noteren op een score-blad.
Eliano valt letterlijk met de deur in huis 😁en kleurt de correcte cijfercode

Op naar het volgende Gluurpietje, de laatste alweer.
En nu de code ontcijferen - dat doe je samen !
De code is juist, iedereen krijgt een Gluurpietendiploma. 
Gefeliciteerd !!  Knap werk !!

Via smartschool hebben jullie een bericht gekregen om één schoen mee te brengen naar de klas. 
Voorlopig zijn er nog maar 3 schoenen. 
Steek die schoen morgen in je schooltas en vergeet de wortel voor het paard niet ! 
En wie weet wat zit er vrijdagochtend in ons schoentje ?! 
Juf Tania


Geen opmerkingen:

Een reactie posten