zondag 6 december 2020

07 december 2020

 


Het Sint-thema is nog maar opgeruimd of daar staat de kerstman al te drummen. 
Op vrijdag zette ik samen met juf Ilse zowel letterlijk als figuurlijk een boompje op 😉
(Foto's volgen)
En het voorbije weekend kon ik de themadozen Sint op zolder zetten en 
de themadozen Kerst naar beneden halen - wat een werk maar goed voor de conditie ! 
Resultaat van al dat sleurwerk .. een bolderkar vol kerstspullen, 
die ik in de ochtendlijke uren mijn klas binnen smokkel.
Deze lichtjes zijn een teken van hoop .. en dat stukje hoop delen de kleuters graag met jullie allemaal.













De eerste doos gaat open ..
Lichtjes hebben we al, de kerstspar staat ! 
Nu nog de kerstballen, slingers en een mooie ster in de top maakt het plaatje af. 






Alle kerstballen moeten nog een haakje. 
Mijn kerst-elfjes gaan aan de slag ..















Dit klusje is geklaard - alle kerstballen hebben een haakje. 
We kunnen eindelijk de kerstspar versieren.


De kerstboom is schitterend ! 

Rikki - onze klaspop- vindt het best gezellig en heeft meteen zijn mooiste kersttrui aangetrokken. 
De kerstmuts maakt zijn feestoutfit compleet ! 😊
Samen op de foto ! Zo gezellig kan kerstmis zijn ..

In de namiddag komt juf Margot nog eens langs voor een lesje LO.
 
 En we ronden de dag af bij de kerstboom met een mooi kerstverhaal.  
 
Uit de kindermond : 
Wat heb ik een kapoenen in de klas. 
Eentje is heel actief vandaag en ik maan de kleuter aan tot een wat rustiger gedrag. 
Matheo heeft dit gehoord en zegt : 
Niet erg hoor, juf .. ik houd ze wel in het oog ! 😁😁😁
 
En dan was er nog .. 
Kleuters bedenken de gekste spelletjes.
Tijdens de middagpauze loop ik toezicht en een kleuter komt wenend op me afgelopen. 
Ik ben tegen een boom aangelopen, huilt ze.
Hoe kan dit ?  vraag ik. Zo'n boom moet je toch zien staan ? 
Ik begrijp er niks van tot ik het verhaal hoor .. 
We spelen blindemannetje en ik had mijn muts over mijn ogen getrokken 
en toen ging ik op zoek naar mijn vriendjes.. en zo botste ik. 
Gevaarlijk spelletje als je het mij vraagt. 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten