woensdag 9 december 2015

9 december 2015

Nog net foto's kunnen posten, tekst schrijf ik morgen .. batterij bijna leeg (van pc) !! :-)

Zo, de batterij van mijn pc is opgeladen en ook mijn batterij had nood aan wat extra energie. 
Daar gaan we dan .. lees je mee ?  
Amir viert vandaag zijn vijfde verjaardag en daar hoort een verjaardagskroon bij. 
Gefeliciteerd Amir en maak er een fijne verjaardag van ! 
Juf Tania is sponsor van de kerstman 
en daar zijn ze .. de cadeautjes, netjes ingepakt. 
En o, wat zijn we nieuwsgierig. 
Maar hun nieuwsgierigheid moeten de kleuters nog even opbergen want de bus wacht .. 
wij gaan naar de kerstmarkt !  

Intratuin - Lovendegem 
We lopen even langs de 'levende' kerststal met allerlei schattige viervoeters.

Ontmoeting met de kerstman !
De olijke kerstman zwaait vrolijk naar elke bezoeker.
En natuurlijk wil iedereen op de foto met deze gezellige dikkerd.

"Arreslee arreslee, mag ik met je mee ??"
Is dit dan de magische slee ?
Expeditie noordpool !! 
We trekken door winter wonderland !
Ook Lars de ijsbeer woont er ..


En er is zelfs een kleintje .. hoe schattig !
Spelen en stoeien in de sneeuw !
De kleuters kijken geboeid .. "Gaan we eens op expeditie naar de noordpool ?" vraagt Jurre. 
Sorry Jurre, maar daar is het voor juf net iets té koud !! Ik mag er niet aan denken !!
 
Een boodschappenmandje in de hand en onze ontdekkingstocht kan beginnen.
Xavier vindt die kerstmannen op de slee best grappig !

En de kerstman die zijn nieuwjaarswensen voorleest, kan op bijval rekenen. 
"Wat staat er te lezen in zijn nieuwjaarsbrief ?" willen de kleuter weten. 
Ik verzin snel iets over 
olleke bolleke snolleke 
en een olifant met een lange snuit 
die blies het oudejaar uit. 
Leuke nieuwjaarsbrief vinden mijn kleuters.
Netjes in de rij en twee aan twee lopen we door de kerstmarkt.
Besneeuwde kerstsparren.. O, kregen we maar eens een witte kerst ..
We stappen door het heerlijk geurend kerstsparrenbos !


Ik heb gevonden wat ik zocht .. helleborus (of kerstroos) 
Staat prachtig op een bank in de tuin. 

Juf Anne denkt Flip (de papegaai van Jommeke) te hebben ontmoet.
Ik laat haar in de waan. Juf Anne is immers fan van deze stripfiguren. 
Meteen wil ze zijn talenkennis uittesten.
Maar Flip heeft het niet voor blonde dames op leeftijd. 
Hij krijst haar gemeen toe en slaat zenuwachtig met zijn vleugels. 
Komt ervan hé als je steeds aankondigt dat je de 'gevederden' met een tweeloop wil verjagen ! :-)
Dus probeert Mauro eens vriendschap te sluiten. 
En het lukt meteen. Die twee hebben een 'klik'
Vrolijk kwebbelt Flip in zijn beste papagaaien-taal en Mauro wordt er stil bij .. stel je voor.

Een besneeuwd kerstdorp, ongelooflijk mooi !

Nikolai geniet !! 
En zoals juf zei : "Kijken doe je met je oogjes" - meteen stopt Nikolai zijn handjes op zijn rug. 
Wordt de verleiding té groot misschien ?! 
Waar je ook kijkt, overal zie je kerstmannen ! 
Maar waar blijft de echte kerstman ?! 


Een romantische wandeling langs verlichte paadjes.








Aha, gevonden !! (Dat denken mijn kleuters toch !) 
Is de kerstman aan het tuinieren in de serre ? 
Onze aankopen .. 
Kaarsjes en helleborus voor juf Tania
Juf Anne gaat dit jaar voor kerstrozen ! 
En de kerstman ?? 
Niet gezien vandaag !! 
Waarschijnlijk druk in de weer 
om zich klaar te maken voor het grote feest op 25 december. 


4 opmerkingen:

  1. Wat een plezante uitstap!
    Prachtige foto's!
    Jammer dat 'het weer' niet mee wil...het zou wat kouder mogen zijn en...
    een beetje sneeuw...zou het gezellig maken!(binnen een weekje als het vakantie is en we niet meer op de baan moeten!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Juf Tania, het gevederd beest was erg onder de indruk en had respect voor me...xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De foto is goud waard , het was net of Anne en de chip chip elkaar begrepen! !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De foto is goud waard , het was net of Anne en de chip chip elkaar begrepen! !!!

    BeantwoordenVerwijderen