donderdag 17 december 2015

17 december 2015

Muzikaal Talent ontdekt in de Tandem .. 
De K2-tjes in actie !

Zijn ze niet schattig, mijn nachtegaaltjes ??

WAARSCHUWING  !!! WAARSCHUWING  !!!
Niet voor gevoelige oortjes .. 
Gebruik oordopjes !
Bij dit filmpje kan je gehoorschade oplopen !!  

Over het volgend talent is het laatste woord nog niet gezegd ..


Om de sfeer er in te brengen, 
ben ik deze morgen heel vroeg actief op de kleuterspeelplaats.
Ik wring me in alle bochten om de kerstman geplaatst te krijgen.
Gelukkig is het zo goed als windstil en met enige hulp van Siouxie (K3) lukt het me. 
Ik ben blij met het resultaat, best gezellig ! 
 Voor juf Anne ligt er een presentje onder de kerstboom ..
de unieke en in beperkte oplage geproduceerde kerst-kaarten-bewaar-doos.
En juf Anne straalt ! "Nog nooit zoiets moois gezien !" kirt ze.
Bon, alweer een medemens gelukkig gemaakt !!  

Kerstdiner in de tweede kleuterklas
Een vrolijk gedekte tafel met kaarsjes .. geheel naar de smaak van de kinderen.
Een extra feestelijk kerstmenu wordt gereserveerd : 
Frietjes met lekkere sausjes, 
kaaskroketten en frikandellen ..
Ontzettend lekker !! 
Gezelligheid kent geen grenzen , een multiculturele tafel
feestvierders uit België, Polen, Thailand, Moldavië, Roemenië .. 

Vic .. dolgelukkig met het kerstmenu ! 
"Het smaakt héél lekker !!"
Samen kerstfeest vieren, het leukste dat er is.
We gaan voor één rondje friet ..
.. waarna rondje twee volgt .. en als afsluiter een stukje frikandel uit het vuistje ..
En of het smaakt .. Ianis ziet de zandman reeds ! 
Van feesten word je ontzettend moe ! 
Pieter hoopt op een bezoekje van de kerstman !
"Jongens toch, hoe lekker is dit !!"
Ook deze meisjes (Izabella en juf Vera) lusten wel een frietje.

Gezellig, sfeervol en onvergetelijk ..
Bijna alle wensen zijn volbracht. 
Nog één wens te gaan maar daar kan ik (helaas) niet voor zorgen ..
"Wanneer komt de sneeuw, juf ??"



Ook juf Vera en Carine (buschauffeur) zijn op de afspraak vandaag ! 
Onze feestjes zijn immers 'wereldberoemd !' 
En dit willen de dames niet missen.
Terwijl we nog even gezellig bijkletsen bij de afwas (ja, dat hoort er ook bij), 
herinner ik me een belofte die Carine vorige kerst maakte ..
dus Carin-tje .. belofte maakt schuld ..
morgen verwachten we je op de ochtend- en avondrit in kersttenue
en je bus mag gerust een party-bus worden .. 
Ben benieuwd !
Hier maak ik zeker een foto van !! 

Kerstfun in de Tandem ! 
Als je nu denkt dat alles vlekkeloos verlopen is, 
dan is het alweer buiten juf Anne gerekend.
 Bij het opruimen van haar kerstdecoratie, 
zette ze -zonder nadenken-
 een brandende theelichthouder in haar opbergbox.
Plots begon het heel verdacht te ruiken in de kleuterafdeling..
en wij maar speurneuzen naar de bron van alle kwaad.
Een rookpluim bleef gelukkig uit .. 
en toen herinnerde juf Anne zich de theelichthouder..
en net nu kwam de preventie-adviseur langs, dat heeft de man gemist ..
gelukkig maar .. dit had hij niet overleefd.

Maar ook ik moet schuld bekennen. 
Bij de bestelling van het kerstdiner liep het grondig fout .. 
ik was vergeten juf Joke haar bestelling doorgeven .. 
het arme schaap had dan ook niks te eten.
Sorry sorry sorry !!! Ik maak het ooit wel eens goed !!!

De werkweek van juf Anne zit erop. 
Haar welverdiende vakantie kan beginnen.
Nu ze haar auto volgeladen heeft met kerstspullen kan ze naar huis.
Maar ho-ho-ho ze is haar sleutels kwijt !! 
Iedereen wordt opgetrommeld om de sleutels te zoeken en 
wie zoekt die vindt -leer ik ook aan mijn kleuters- 
 Na zovele jaren ben ik een 'krak' in zoeken geworden - ik moet dikwijls 
op zoektocht voor mijn collega :-) 
En zie, dé sleutels !! "Volgende keer al liftend naar huis, beste collega !"
Fijne vakantie juf Anne, wij hebben nog één zware dag te gaan !! 
En o ja, laat de kalkoenen met rust hé ! 


(deze foto's zijn voor juf Muriel)









3 opmerkingen:

  1. Lieve Juf Tania, begrijp je nu waarom Nathalie en ik niet in slaap vielen toen ons lieve mamsi 'Slaap, kindje, slaap' zong, stond te krijsen aan ons bedje.. Nathalie zette elke keer haar keeltje open.... ! Justine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog vergeten, wat d ekalkoen betreft, ze heeft er reeds 2 !!!!! besteld bij de keurslager..Justine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. bedankt dat de foto's eventjes bij u mochten staan , dank u , gr muriel

    BeantwoordenVerwijderen