woensdag 16 december 2015

16 december 2015

Het oudercontact hebben we gehad ! 
Enkele ouders waren hun afspraak met de juf vergeten .. jammer.
Andere ouders luisterden fier toe bij de bespreking 
van de ontwikkeling van hun kleuter. 
Nog enkele dagen te gaan en 
de kleuters kunnen volop genieten 
van een welverdiende kerstvakantie.

Van uitbollen is geen sprake ..
Wie me kent, weet dat ik ontzettend van kerst houd. 
En daarom heb ik allerlei opdrachten voor mijn ukken verzonnen. 
Mijn collega's worden er zowaar 'groen' van. 
Maar laat 'groen' nu een échte kerstkleur zijn ;-) 
Vandaag breng ik al de afwasborstels die ik bezit mee naar de klas. 
Want wist je dat je met afwasborstels een hele mooie kerstkrans kan maken ? 
"Nooit gedaan" zegt Len.
"Nooit gezien" zegt Fran dan weer.
Maar ze zijn best blij met het resultaat .. FANTASTISCH  !! 
De kerstkrans werken we af met rode bessen, die de kleuters stempelen met een wattenstaafje.
Iedereen wil wel zo'n kerstkrans dus wordt het rijtje schuiven.
Op de achtergrond speelt sfeervolle kerstmuziek .. I'm dreaming of a white christmas !
De sneeuw laat dit jaar op zich wachten .. 
maar wie weet, 
als in het oosten de frigo opengaat,
we toch nog een pak krakende sneeuw krijgen.
Let it snow .. let it snow .. 
Iedereen is verdiept in zijn/haar opdracht.
En het resultaat ? 
Best knap als je het mij vraagt.
Al snel is het twaalf uur, middag .. en dus tijd om huiswaarts te keren. 
De kleuters vertrekken
en ik blijf achter met een immense werktafel.
Hier en daar moet er nog een 'kleine ingreep' gebeuren aan de kunstwerken.
Zo wordt deze prikoefening van een rendier 
een mooie kerstbal als je er nog een rood lintje rond knoopt.
Mijn collega's moesten het zien .. 


En deze kerstbal - gemaakt van (verhitte) wasco-poeder- krijgt nog een feestelijke strik.
De kerstbomen krijgen nog een 'geknipt' rokje aangemeten
en een grappige strik omgebonden.
In de wenskaartendoos steek ik nog een verrassing : 
een glitter-wenskaart en een kerstsnoepje. 
Ik wens iedereen dan ook "een jaar om van te snoepen !"
En ook nu weer maak ik er een vrolijk, gestrikt cadeau van.
Als laatste zijn de nieuwjaarsbrieven aan de beurt. 
Netjes ingepakt in een pakje van goud, 
is het wachten op 1 januari 
om onze beste wensen voor 2016 te ontdekken.

De werktassen zijn helemaal gevuld met allerlei leuke opdrachtjes. 
Neem zeker even de tijd om met je kleuter de inhoud door te nemen. 
En breng op vrijdag je lege werktas terug mee naar de klas. 

Fijne woensdagnamiddag, geniet ervan !! 

PS : Vergeet morgen je feestkledij niet aan te trekken
want wij hebben een feestmenu besteld 
om duimen en vingers bij af te likken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten