maandag 7 december 2015

7 december 2015

Sint heeft plaats gemaakt en daar is de kerstman al ..


Als je het mij vraagt .. de mooiste tijd van het jaar,
  sfeervol, gezellig .. 

Juf Anne genoot van een weekendje Parijs  !  
Aan haar 'berenmuts' te zien, 
had ze toch beter de vlucht naar Siberië gekozen !
Misschien de foute 'gate' genomen ??



 Vandaag staat een uitstap naar de kerstmarkt op de agenda .. Joepie .. 
Helaas, ik moet mijn kleuters teleurstellen.
Deze namiddag moet de bus (onverwachts) voor onderhoud naar de garage. 
Maar uitstel is geen afstel!
 Ik heb een nieuwe afspraak geboekt .. deze keer voor woensdag.
Laat ons hopen dat de bus geen andere 'mankementen' krijgt. 
Maar we weten wat doen vandaag .. Ons klasje onderdompelen in die heerlijke kerstsfeer ! 
Onze kring mét kerstboom .. 
Vic is er helemaal weg van !
Hij spurt naar de onthaalhoek en vat post naast de kerstboom :
 " 't Is zo gezellig !!!" weet hij.
Ook juf is grote fan van kerst ..
.. kersthuisjes en kerst-wens-kaarten ..
Ik hou van schaatsbanen en winterse vriestemperaturen 
(..toch voor even ! Eenmaal januari heb ik er genoeg van en verlang ik smachtend naar de zomer !;-) 
en daarna opwarmen met een warme chocolademelk.
Ik hou van lichtjes, mooie kerstversiering en melige kerstmuziek en dito kerstfilms ..
Ik zei het al .. de mooiste tijd van het jaar ! 
 En deze kerstklok laat me elk uur, met een kerstmelodietje, weten hoe laat het werkelijk is.
Gezellig toch ?!

In de kerstsok zitten heel wat kerstopdrachten : 
1. maak een kerstpuzzel
2. teken je kerstboom 

En natuurlijk horen er mooie kerstverhalen uit een prentenboek bij met de allermooiste plaatjes. 

Intussen zijn we volop aan het oefenen voor het kerstfestival van vrijdag aanstaande.
Even mijn dirigeerstokje opdiepen, de stembanden smeren en aan de slag ! 
Als het ons lukt om alles op tijd gememoriseerd te krijgen, 
brengen we met ons kleuterkoor twee sfeervolle kerstliederen.
Tot dan !! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten