dinsdag 15 december 2015

15 december 2015


8 uur, buiten is het nog donker
 - we zitten dan ook in de donkere weken -
Terwijl ik op de schoolbus wacht, 
bedenk ik net hoe zacht de temperaturen wel zijn voor december. 
Dit voelt niet aan als de kerstperiode.
Ik verlang naar vriesweer en dikke sjaals en bonte mutsen ..
Mijn gedachten worden gedwarsboomd 
want daar komt Carine aan met haar bus. 
Ik word uitbundig begroet door de 'buskinderen' 
Eventjes opvang voorzien en dan de leerlingen naar de lagere school brengen. 
En dan kan mijn dag pas echt beginnen ..
Mijn kleuters kennen het echte kerstgevoel 
en zingen uit volle borst
de aangeleerde  liederen voor het kerstfestival. 
Om een of andere reden lukt het me niet om de filmpjes te posten..
dus even geduld .. ik heb een ict-wonder nodig ! 
Ik vertel de meest wonderschone kerstverhalen
en knutselen kunnen we eindeloos 


Een oudercontact .. kan er nog net bij  !! 
Iets na achten ben ik thuis, 
een snelle hap, 
een frisse douche
en dan wenkt de zetel .. 
heerlijk !! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten