maandag 27 mei 2013

27 mei 2013


Joepie, de zon schijnt .. 
eindelijk .. 
dit is het startschot van een zonnige speeldag met z'n allen. 

Juf Saskia en juf Kelly zijn vandaag op bijscholing. 
Juf Inge, juf Annelies en ik blijven achter met de vier kleuterklasjes. 
De oudste kleuters van de eerste kleuterklas sluiten aan bij de tweede kleuterklas, 
terwijl juf Inge de peuters onder haar vleugels neemt. 
We spelen een taalspelletjes ; tegenstellingen ! 
We maken enkele werkjes en spelen de pannen van het dak in de speelhoekjes. 

Na het 10-uurtje duiken we de kleutertuin in !
Het onkruid staat hoog en er kan aardig wat gewied worden.
Iedereen helpt mee : juf Inge, juf Annelies, juf Tania en de kleuters.
 Thibo en Renée, flinke tuinkabouters vegen al het groenafval op een hoop.
 Na een dag in open lucht, hebben we een kruiwagen vol tuinafval.
"Heb ik samen geveegd" zegt Renée trots.
 En ons tuintje .. een pareltje, vind je niet ?!
 Knap gedaan, kleine tuinkabouters !
Ook het brandnetelsap staat te trekken en elke dag wordt het goedje geroerd.
Mijn collega's weten mijn inzet echter niet te waarderen : "Wat een stank !" krijsen ze. 
"Alles voor de natuur en een groene tuin" grap ik.
Wacht maar, over enkele dagen is het echt niet meer te harden .. je zal ze horen !



Geen opmerkingen:

Een reactie posten