zondag 26 mei 2013

24 mei 2013


 Eindevaluatie tweede kleuterklas :
 Na de vormen en kleuren van vorige week ..
 wordt het deze week tellen geblazen en cijfers herkennen en lezen ..
 Iedereen is verdiept in deze materie !
Volgende week verdiepen we ons in de taalinitiatie : rijmen, woordhakken en woordplakken ..
 Na het vele denkwerk, eten we verse vitamientjes om onze hersenactiviteit te bevorderen.
Fatihan bracht sappige kersen mee, Cleopatra had het meer voor aardbeien ..
 Papa Freddy verdeelt de zoete meloenen in partjes.
Terwijl iedereen ijverig werkt aan de  opdrachtjes, stort ik me op de tomaatjes :
kroontje verwijderen en spoelen ..
Na het werk .. is er ook nog tijd om gezellig te spelen .. heerlijk ! 
En, we hebben bouwplannen ! 

OPROEP  ..

Bijna is het vaderdag .. vergeet papa's lievelingsdrankje niet mee te brengen naar de klas ! 

GOED  NIEUWS  .. 
 
Enkele weken terug schreef ik de volledige kleuterafdeling en de lagere school in 
voor deelname aan de zwerfvuilactie georganiseerd door de milieudienst van de stad Eeklo.
(foto's activiteit : zie blog)
Ik kreeg vandaag een mailtje waarin te lezen stond dat de schepen van jeugd onze inzet zal belonen met enkele boeken voor de schoolbib.
Tof, niet ?!

NIEUWE  TUINBEWONER  ..

Ik heb mijn eigen "Rikki" konijn huppelen in de tuin.
Het is een heus snoesje ! 
Ik ontdekte hem op gisteren aan het compostvat - daar zat hij heerlijk te smullen van de jonge groene plantjes ! 
Onze Rikki is volledig wit en is ongeveer 12 cm groot.
Liefst eet hij klaver en mijn jonge plantjes .. 
Zijn woonplaats in de tuin is een stuk regenpijp - als hij blijft groeien, zal hij weldra een nieuw onderkomen moeten zoeken. 
 Geen nood, plaats genoeg in de tuin ! 
Dan was er nog ..

Lucas uit de tweede kleuterklas .. 
Mama Daisy schreef een opmerking op onze klasblog bij ons bezoek aan de Ronde van België .. 
wat blijkt .. ook Lucas kwam supporteren. Fijn zo ! Super tof !

Extra foto .. (bezoek aan de boerderij)


Juf Inge, .. geserveerd op een bedje van stro !!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten