zaterdag 18 november 2023

17 november2023

 

Het is alweer vrijdag, tijd om plannen te maken voor het weekend.

En plannen hebben ze, mijn kleinste vrienden. 

Eleonore steekt van wal : Ik ga zingen met mama ! 

Top plan, vindt de juf. Laat dat muzikaal talent maar klinken. 


Maélie heeft ook een plan : Ik ga rusten in de zetel ! 

Zo zo, een rustig plan dus - kan al eens deugd doen. 


Frinn heeft een actief plan : Ik ga trampoline-springen, juf ! 

Oeps Frinn, heb je het weerpraatje van weerman Bram niet gehoord ? Het gaat regenen. 

Ik zie Frinn nadenken - hij broedt vast en zeker op een nieuw plan 😉


Ook Iman is er als de kippen bij om haar plan te delen : 

Ik ga lekker eten ! 

Een culinair plan dus en het past helemaal bij wie Iman is, een levensgenieter. 


Odilon veert op : Ik ga cupcakes bakken ! 

Waarop nichtje Eleonore lacht en zegt : Ik kom proeven ! 

Echte sloebers zijn het ! 


Ook Farah heeft nog een plannetje : Ik ga knutselen met mama ! 

Een creatief plan dus. 


Het meest ondeugende plan komt van Amélie : Ik ga zus plagen ! 

O o o Amélie toch ! 😊


En net als ik denk, de plannen zijn op .. is Frinn er weer : 

Ik heb een nieuw plan. Ik ga winkelen dan word ik niet nat. 😁


Mikayla wil weten of ik ook plannen heb. 

Jawel, poetsen, boodschappen doen, schooladministratie bijwerken,

agenda online ingeven, klasblog aanvullen, intern overleg met zorgcoördinator voorbereiden,

oudercontact voorbereiden.. plannen genoeg. Helaas, het weekend is net iets té kort. 

En Mikayla kan maar één antwoord vinden op mijn plannen - O my God ! That's crazy !😂

Eerlijk, dat denk ik ook wel eens. 😏

De schooldag kan beginnen.

We starten in het knipatelier en knippen de baard van de Sint. 

En is de baard netjes geknipt dan wordt de baard bijgewerkt met krullen.. Waw !! 





En is de baard van Sint netjes dan werken we de mijter af met snippers glitterpapier. 
De jongste kleuters krijgen een kleikaart voorgeschoteld en krijgen gedurende één lesuur
ondersteuning van enkele leerlingen uit de lagere school. Leuk hoor ! 




De schooldag eindigen we met een nieuwtje 
- volgende vrijdag komt een afgevaardigde van de Eeklose kilometervreters 
de cheque in ontvangst nemen. 
De leerlingen van de Tandem trapten de centjes bij elkaar op de strapdag
en dit allemaal voor het goede doel. 

En omdat we op vrijdag altijd iets leuks in petto hebben, werken we nu aan een reuzegrote cheque. 




Het weekend is er ! 

Mocht je nog geen plannen hebben dan heb ik nog een leuke tip.. 

Lees je even mee ?! 

Ze zijn er weer, Sint en zijn beste vrienden. 

Ook dit jaar gaan ze samen op stap om de kinderen te verrassen met een cadeautje en wat snoepgoed.
De intrede van de Sint en zijn Pieten is een jaarlijks VRT-programma 

uitgezonden op Ketnet, 

Op zaterdag 18 november kan je het allemaal volgen vanaf 13.30 uur. 

Maak het gezellig en veel kijkplezier ! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten