dinsdag 14 november 2023

14 november 2023

 



Het lijkt elke dag erger te worden met de buien..

ze worden steeds talrijker en de hoeveelheid regen die uit de lucht valt, is immens. 

Vandaag is het fluodag. 

Onder de noemer XIU (ik zie je) wordt opgeroepen vandaag in fluo-outfit naar school te komen. 

Een mail laat weten dat de campus autoluw is voor één dag.. 

Ik foeter .. dit betekent parkeerproblemen 

en met dit weer is het geen lachertje om met de fiets naar school te fietsen. 

 Ik ben nog maar net de straat uit (zo rond 7.00 uur) of ik krijg een eerste stevige bui over me heen. 

Ik haal mijn regenpak uit de fietstas en als ik me er helemaal in gewurmd heb, houdt de regen op. 

Ik laat me niet kennen .. ik trap stevig door en denk na over volgende woorden 

'Voor zo'n weer is het woord Flandrien uitgevonden' 😊


Mijn stalen ros gooi ik op stal of dat is toch het doel.
Alleen zit het slot van het fietshuis vast.

Na veel wringen, lukt het de deur te openen. 

Als ik wil sluiten, zit het slot pas echt vast. 

'Olie' zegt juf Kelly.

Weet ik maar dat heb ik niet.. zou een druppeltje badolie helpen ??

Wonder boven wonder - het werkt als nooit voorheen 😏

Mijn opa zaliger zou gezegd hebben : Een goede soldaat trekt altijd en overal zijn plan. 😁

Een klas vol fluo .. top ! 
Sommige kleuters hebben net dat extraatje voorzien..
 fluo-nagellak - een kapsel met fluo-accenten - een fluo-outfit ..
En er is meer .. met de fluo-outfit is een extraatje te verdienen. 
De namen worden op briefjes genoteerd en in een vaas gedropt. De onschuldige directeurshand trekt 2 briefjes voor de kleutertuin en 2 briefjes voor de lagere school. 
Bingo .. 
Ook benieuwd wie met de prijs gaat lopen, lees dan zeker verder. 

Een crea bedenken die aansluit bij het lopend thema .. een fluitje van een cent. 
Vandaag leren de kleuters dat 'zichtbaar zijn' heel belangrijk is. 
Hoe zou het zitten met de Pieten ? 
Wij meten de Pieten een fluo-outfit aan met verf en een wattenstaafje- een werk van lange adem. 











Tijdens de speeltijd komen de leerlingen van KA langs met fluo en een sjabloon.. 
Iedereen fluo ! 



Nu de regen het even opgeeft, maak ik samen met mijn klas een fluo-fietstochtje. 

We rijden over de campus, richting scholengroep waar het even bergop en dan weer bergaf gaat 

tot groot plezier van de kleuters. 

Van de scholengroep gaat het richting speelplaats lager onderwijs en zo terug naar de kleutertuin. 

Samen fietsen, zo gezellig en leuk ! 

We zijn net terug binnen vooraleer een stevige bui zich aandient, alweer ! 










































Terwijl een nieuwe groep kleuters aan de slag gaat met fluoverf,
verdiepen andere kleuters zich in het nieuwe boekenaanbod - mooi om te zien !


Na school is er nog een werkvergadering rond LIST met de pedagogisch begeleider. 
En is de vergadering gedaan, dan is ook de regen gestopt.. 
In het donker zoek ik mij een weg naar huis, 
langs binnenwegen 
maar het is verschrikkelijk donker en heel af en toe fiets ik door een immense plas water. 
Ik houd het jammer genoeg niet droog tot thuis maar een regenpak doet echt wonderen. 
Al staat mijn besluit vast : Morgen kom ik gewoon weer met de auto. 
Ik houd van fietsen maar dan bij mooi weer .. 

En de winnaar is .. 
(foto's volgen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten