maandag 13 november 2023

13 november 2023

 

Ook deze ochtend valt de regen met bakken uit de lucht. 
Zou er iemand zijn die deze regen kan stoppen ? 
Ik vraag het me luidop af.. 
waarop Frinn zegt : Vraag het eens aan de wolken hé juf Tania 😁

Regen en wind buiten maar binnen maken we het extra gezellig en knus want 

de mooiste tijd van het jaar is er ! 

Een eeuwenoude Vlaamse traditie wordt op 6 december gevierd, met Sint en Piet in de hoofdrol. 

En om dit feest te kleuren, heb ik de spulletjes van zolder gehaald - een bolderkar vol.

Door de overvloedige regen heb ik alles afgeschermd.. ook zo nieuwsgierig ?? 

We halen de handdoek weg en geven alles een plekje in de klas. 
Voor sfeer en gezelligheid verdienen we 10/10 - de hoogste score ! 




Een thema aanbrengen vraagt tijd dus zijn we pas klaar als het lesuur Krullenbol er is. 
We herhalen de opdracht van 'meneertje vierhoek' nog eens. 
Deze keer heb ik het themaboek op het blad geprint.. daar gaan we .. 
Hé doe je mee met krullenbol !
Lekker bewegen van do-re-mi-fa-sol .. 








En eenmaal klaar met de opdracht, strooit Piet gul met letterkoekjes. 😉

De ene opdracht is nog maar pas afgewerkt of er wacht al een nieuwe opdracht : 
Teken Sint ! 
Vol overgave beginnen de kleuters aan deze nieuwe opdracht. 
Het resultaat is gewoon schitterend ! 









Eenmaal klaar trekken we naar de speelhoeken.
Juf heeft de playmobiel Sint en Pietjes mee .. het fantasiespel kan beginnen. 

In de bibliotheek wordt een nieuwe lading boeken gebracht.. 
kijk maar .. o zo gezellig .. en dat allemaal voor het leukste, gezelligste kinderfeest van het land. 

Elke avond - voor de school uit is - leest juf voor uit een themaboek.
Hoe kan het ook anders .. "Sinterklaasje" 
Ik heb ze nog nooit zo stil geweten 😉
Juf heeft na school nog enkele taken uit te voeren op de Tandem.
Zo werk ik verder aan de leeskoffers - elke kleuter heeft er eentje geknutseld.. 
Ik zoek in de berging de themaboeken van Sint bij elkaar 
en ik schrijf de blog. 
Straks loop ik nog even langs de Standaard boekhandel - want er is een nieuw Sintboek uit .. 
en dat wil ik 😏 (ik kan het niet laten !!) 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten