woensdag 15 november 2023

15 november 2023

 

Prentlezen 'Wie komt er alle jaren ?' 

We bladeren doorheen het fotoboek van Sint.

Wie is Sint ? En wie is zijn allerbeste vriend op aarde ? 

Wat vieren we elk jaar op 6 december ? .. 

Kortom, wat weten kleuters over dit magisch kinderfeest ?

Elk jaar brengt de Sint een bezoek aan de Tandem.

Voor kleuters is dit het fijnste feest van het jaar want dan zijn er natuurlijk ook cadeautjes.

Elke klas wordt dan verwend met enkele geschenkjes en zo zal het ook dit jaar lopen. 

En omdat de Sint graag de kleuters persoonlijk begroet, zetten we een feesthoed op

met onze naam er netjes opgezet. 😉

 Al die namen onthouden is ook voor de Sint geen sinecure moet je weten. 


Dus gaan we vandaag volledig voor ons ontwerp .. een mijter. 

We oefenen nogmaals de scheurtechniek en kleven de mijter vol snippers. 

Maar hoe ik ook zoek in 'mijn archieven' .. nergens zit er een mijter verborgen

dus knip ik er zelf maar één - gelukkig wordt mijn ontwerp enthousiast onthaald. 

Goed gedaan, juf !! 

Scheuren én kleven is de opdracht voor vandaag.

De oudste kleuters zijn eerst aan zet, morgen is het de beurt aan de jongste kleutergroep. 




Odilon bouwt ondertussen rustig aan een heel dorp 
- zo kan Piet op de daken lopen - knap werk, Odilon. 

De schooldag eindigt met een natte broek.. 

22 kleuters die pantoffels wisselen voor schoenen,

hun jas aantrekken en hun fluojas er nog eens over,

muts, sjaal

en dan ook eens de schooltas vullen met spullen ..

geloof me, het neemt wat tijd in beslag. 

Plots hoor ik een kleuter .. Juf, ik denk dat ik in mijn broek plas ! 

Gelijk heeft hij, alleen is het niet de kleuter die plast,

het is de drinkfles die lekt 😁of beter, de fles zit omgekeerd en open in de schooltas.

Ik moet dringend op zoek naar een droge broek, die ik niet kan vinden. 

Gelukkig zit er in de box van de kleintjes nog één broek. 

Mag ik nog eens een oproep doen om gebruikte kleding van school zo snel mogelijk terug te brengen. 

Wie nog kleding heeft die te klein geworden is voor je kleuter, 

mag die steeds meegeven om onze box opnieuw aan te vullen. 

Dank je. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten