dinsdag 22 september 2020

22 september 2020


 De Tour de France is gereden, de truitjes zijn netjes verdeeld.

 Op de agenda staat nu het  Belgisch Kampioenschap..

Maar wat weten de kleuters van België ? 

..België is een koninkrijk ! 

..België heeft een 3kleurige vlag ! 

..België is de bakermat van de wielersport ! 

..België heeft de lekkerste frietjes ter wereld !

We richten ons op de 3-kleurige vlag ; zwart - geel - rood !



Ik koppel er enkele opdrachten aan vast.

1. Een knipoefening waar de kleuters met de schaar een lijn moeten volgen

2. Een kleefoefening volgens een 3-delig kleurenpatroon zwart - geel - rood 

3. Teken enkele renners ! Wie kan reeds een figuur tekenen ? 

Deze oefening is een bron van informatie voor de juf en meteen weet ik wie vaardig is met de schaar en wie de juiste pengreep heeft.









Een laatste mooie nazomerse dag kondigt zich aan dus trekken we naar de open-lucht-klas, mijn lievelingsplekje op school.

We verzamelen de nodige spullen zoals papier, schilderschorten, verf en (jawel, je leest dit goed) afwasborstels. 













Ons eerste groepswerk is een feit ! 
Een kleurrijk werk om een peloton aan te moedigen .. street-art in de Tandem 😁




Kleuter-teamvergadering  (16.00 - 17.30 uur) 

Uit de kindermond :

Kennen jullie het lied 'Later wil ik koningin zijn !' van K3 ?

Hoe het komt, weet ik niet precies maar dit lied dwaalt door mijn hoofd 

- waarschijnlijk zit de nationale 3-kleur hier voor iets tussen dus zing ik het lied luidop in de klas. 

Plots komt er reactie van Vince .. Jij de koningin, juf ! .. Ik de koning ! 😁

Vince toch ! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten