zondag 13 september 2020

14 september 2020



Zijn jullie er klaar voor ? 
Het wordt vast een fijne dag ! 


 Op weg naar zee en een busreis van ongeveer een uur. 
Niemand die erom maalt. 
Op stap met de juf is best spannend, zeker als je nog maar 2.5 - 3 of 4 jaar bent. 
De zon is alvast van de partij .. zalig !









Ook de juffen hebben er onnoemelijk veel zin in. 
Al heeft het iets van een volksverhuizing !
Wat een mens allemaal meesleurt .. 
speelgoed, een vlieger om op te laten,
 reserve-kledij, toiletpapier,
bergen papieren zakdoeken, vochtige doekjes,
 een plantenspuit om het hoofd koel te houden op de bus, EHBO-kit, allerlei documenten bij hospitalisatie enz enz enz  

We zijn er bijna !
Ik zie al een boot ! roept eentje.
En ik zie een piramide ! weet een ander. 
Hoezo ? Waar ? Zijn we in Egypte beland ?? 
O neen, het zijn de duinen 😁😁 geen piramides dus.



De zon brandt - de kleuters blinken door een smeerbeurt met zonnecrème.
De petten worden opgezet.
We nemen de tijd om een tussendoortje te verorberen
al hebben de meesten verschrikkelijk veel dorst.








Na het tussendoortje zetten we onze tocht verder .. op naar de zee ..
maar eerst nog door de tunnel.
Bergaf loopt het heerlijk maar bergop  ?!?! 
Gelukkig kan ik rekenen op een helpende hand van mijn kleine vrienden.
Oef, we zijn er ! Eindelijk !
Mijn kleuters schoppen razendsnel de schoenen uit.
Zij willen maar één ding .. spelen !!



Ook meerdere plaspauzes horen erbij. 
Gelukkig heeft de burgemeester van deze formidabele badplaats gezorgd 
dat de openbare toiletten op deze weekdag voor ons beschikbaar zijn.  
Zo kunnen we ook telkens onze handen ontsmetten in deze corona-tijden. 
Wat volgt is een uurtje speelplezier in de grootste zandbak van het land ! 
En ja, jullie zullen ontelbare korrels zand vinden in de kleding van jullie kleuter(s)
maar weet dat ze tenvolle genoten hebben van deze mooie dag. 😉 























Na een uurtje spelen, is het tijd om onze zeemansbenen te testen. 
Eerst lopen de kleinsten richting zee.
Daarna is het onze beurt ..

Samen staan we sterk en lopen het water in.

Canakan heeft het niet zo voor de zee.. té koud, té nat..dus springt hij maar op mijn rug.
Ook Emma heeft een steuntje nodig.
Mijn voetjes zakken weg, juf ! 

Zo'n stevige zeebonken heb ik nu ook weer niet. 
Sommigen nemen een duik in het zilte water
maar de zon droogt ons even snel weer op. 



Onze klasfoto !!

Sommigen zijn erg onder de indruk van het woelige water. 
De golven worden steeds hoger en komen snel aangerold.
Wie kan over de golven springen ? vraag ik. 
Gevolg .. alweer enkele buiklandingen.😁


De reddingssloep staat op het strand. 
Kan jij varen, juf ? vraagt Vince.
Euhm .. neen Vince .. maar ik wil het wel proberen ! grap ik. 
Mijn bengels nemen mijn flauw grapje ernstig : Waar varen we heen ?? 


Tijd voor de middagpauze met zicht op zee. 
Een mooier plaatje bestaat er niet ! 
Maar ook nu hebben de kleuters meer dorst dan honger - liefst zouden ze gewoon spelen ! 






Nog eentje om in te kaderen









Het dagje aan zee loopt ten einde. 
Moeten we nu al naar huis ? 
Komen we morgen terug ? 
Ik wil nog spelen ! Ik wil schelpen zoeken ! Ik wil op de duinen lopen !
En de vlieger ??? Wel, dat is een hele moeilijke want er is geen zuchtje wind. 
Vraag je het aan de directeur ? vraagt een ander. 
Tja, aan alle mooi liedjes komt een eind, ook aan een dagje aan zee ! 
Inladen - afscheid nemen van deze mooie plek op de wereldbol 
en op zoek naar de bus !

We zijn de hoek nog niet om of de slaap wint het ! 
Wat is het stil op de bus ! 
Ook nu kunnen de juffen eindelijk tot rust komen.
Dank je wel juf Nicole en juf Muriel voor deze fijne dag. 
Dank je wel lieve kleutertjes om zo fijn samen te spelen en te genieten ! 
Wie weet komen we nog eens samen terug ! 







2 opmerkingen:

  1. Ik wou dat ik erbij was! jaren geleden genoot ik ook steeds van deze uitstap met mijn kleutertjes. Anne

    BeantwoordenVerwijderen