zondag 13 september 2020

10 september 2020



De zon schijnt en we wijken even af van onze planning. 
Het fietshuis is dringend toe aan een poetsbeurt
en de fietsen kunnen een druppeltje olie gebruiken. 

Iedereen helpt waar hij/zij kan. 
Juf Kelly smeert alle fietsen - eindelijk stopt het piepen .. zalig ! 
En ik ga op spinnenjacht met de stofzuiger in het fietshuis .. grrrrrrrrr
Nu heb ik geen schrik van een spinnetje maar de grotere exemplaren vind ik liever niet. 
Alles moet het fietshuis uit, ook de ploeterbaden
en daar vind ik nu net een immense spin. 
Ik stuif het fietshuis uit.. de kleuters die 'toezicht' houden,
lopen vliegensvlug achter me aan.
Geschrokken ?? Jawel hoor !!
Na deze klus zie ik wit van het stof ! 
een voetbad is meer dan welkom ! 😊

In de namiddag nemen we de tijd om een balletje te trappen. 
Anderen rijden liever rondjes met de fiets op de speelplaats. 
Samen spelen .. het leukste dat er is !  
En trouwens, bewegen is gezond !



De spelregels moeten dringend nog eens uitgeklaard worden.
Voetbal speel je met je voeten, het is tenslotte geen handbal ! 
Het speelveld is afgelijnd, een match wordt tussen de doelen gespeeld en  niet achter de doelen door.
Volgende regel : 
Er is slechts één doelman die het doel bewaakt.
Doelmannen gaan niet gezellig zitten keuvelen en plukken al helemaal geen bloemen. 



 De doelman van K2 zit in zak en as - hij liet net een bal binnen
en barst in tranen uit .. leren winnen en verliezen, één van de sociale vaardigheden. 
Na onze mach weet ik het zeker .. er is nog werk aan de winkel 😁







 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten