zondag 24 maart 2024

25 maart 2024

 


Leeschallenge de Tandem ! 

Ik lees sportboeken, verplichte lectuur voor een echte Tandemtrapper.. 🤭
















Actua : 

Wielergekte, het zit in ons DNA ! 

De Vlaamse Wielerweek is een serie wielerklassiekers die in het voorjaar in Vlaanderen wordt gereden. 

De strijd om de eerste plaats werd reeds gestreden voor de E3 Saxo Classic en Gent-Wevelgem. 

We kijken uit naar Dwars door Vlaanderen en natuurlijk naar de Ronde van Vlaanderen ! 

Wie sprint naar de eerste plaats ? Wout Van Aert ? .. 

En wie wint bij de elite vrouwen ? Ons Lotte uit Assenede ? .. 

Je leest het goed..

Deze week staan onze taalactiviteiten  in het teken van de Vlaamse Wielerweek en geloof me, 

dit levert extra bonuspunten op voor de leeschallenge.

Ik zei het toch, ik vind een oplossing om onze achterstand weg te werken.😉



Bezoek aan KA! Eeklo  - op zoek naar Frans Haas !

We trekken door het kunstatelier maar Frans Haas is nergens te bespeuren. 

Wat we wel ontdekken, is de geur van olieverf.

We vinden overal verfspatten en zien de mooiste kunstwerken. 

Het is duidelijk, hier is een kunstenaar aan het werk.

Wie goed zoekt, vindt paaseitjes .. dan toch .. dit is hét atelier van Frans Haas. 


































Op de terugweg pauzeren we even in het park en snoepen gezellig een eitje van chocola..
Ooooooo zo lekker !
Dank je, Frans Haas en graag tot heel gauw ! 



Tijdens de middagpauze ga ik sorteren en vul ik de knutseltassen
zodat alles vandaag nog meekan naar huis.
De lege knutseltassen mag je morgen terugbrengen. 




In de namiddag is er nog een opdracht voor de oudste kleuters - 
Lossen zij de opdracht correct op, dan verschijnt er een kunstwerk ! 

De dag eindigen we met een verhaal uit de leeskoffer van Maélie. 
Alle leeskoffers zijn weggewerkt .. laat een nieuwe lading boeken maar aanrukken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten