woensdag 20 maart 2024

20 maart 2024

 



Sinds begin maart kom ik op regelmatige basis met de fiets naar school.

"Want het is voorjaar" zingt een lied - de lente begint ook vandaag - 

 en met al de voorjaarsklassiekers in zicht, 

wil ik ook wel even stevig op de pedalen trappen - goed voor de conditie. 

Maar waar men fietst langs Vlaamse wegen komt men heel wat dieren tegen. 

Een koppel ganzen, 4 eenden, een konijn, een reiger .. en een rat 😱

Bah .. jakkes .. 

Maar er  komt ook een vrolijke fietser op mijn pad die me een luide 'goedemorgen' wenst

 en ik krijg er nog een brede glimlach bovenop. 

Dit maakt mijn dag.. Ik zwaai een vrolijke goeiemorgen terug..

We zetten elk onze weg verder  -  De vrolijke fietser rijdt richting Gent, ik zet mijn rit verder richting Eeklo. 

Wat een fijne start van de dag ! 


Eenmaal op school wacht de 'leeschallenge' en 'de poëziesterren' 

Ik lees voor .. op rijm.

Ik lees voor uit prentenboeken.

Ik lees voor uit sportboeken. 

Ik lees en lees en lees .. maar boeken lezen is een feest ! 😁

Odilon heeft zijn leeskoffer bij. 
En die telt 3 boeken waarvan 2 sportboeken - joepie, we krijgen alweer 2 bonuspunten- en een gepersonaliseerd boek waar Odilon de hoofdrol speelt. 
Fantastisch ! Snel onze bonuspunten verzilveren. 
Ik vraag me af hoe het eraan toegaat in de andere klassen. 
Ik ga morgen stiekem op prospectie want wij willen echt het extra boek voor de klas vinden. 
Desnoods trek ik komend weekend opnieuw naar de bib 😊
Nu nog de tijd vinden om al die boeken voor te lezen.. 


Dus lanceer ik een warme oproep
Beste ouder(s),
Heb je een kwartiertje tijd, geef de juf een seintje en kom voorlezen in de klas. 
Samen kunnen we meer boeken voorlezen !! 😉





Ook de paasmandjes moeten verder afgewerkt worden. 
Het origineel kunstwerk van de kleuters kreeg een reproductie 
maar ook deze moet nog uitgeknipt worden. 
Kunsteieren, net zoals Frans Haas ze graag ziet ! 






Kleuterpraatjes .. 

Wat is dat toch met kleuters ?? 

Steeds opnieuw krijg ik de vraag : Juf, ben je nu al 100 jaar ?? 

Ik probeer hen duidelijk te maken dat ik dan nog een pak ouder zou zijn dan hun oma en opa en

dat ben ik niet - nog lang niet ! 

Maar de vraag blijft  ! Waarom toch ? 

En dan wordt het me duidelijk ! 

We hebben een verjaardagstaart voor jou gemaakt met kaarsjes én vuurwerk, glunderen Odilon en Anas

Ik vergeet de 100 jaar en smelt van zoveel liefs.. 

en we hebben ook aan een cadeautje voor jou gedacht. 

Ik krijg nieuwe schoenen ! zo blijkt. Laat ik nu een zwak hebben voor schoenen😊

Maar die schoenen moeten in een doos  en dus wordt de maat genomen - passen de schoenen van de juf in onze doos ? 

Een lesje in metend rekenen. 

En voor dit doel wil ik voor één keer een 100-jarige spelen 😁

Vanaf morgen vieren we mijn 25ste verjaardag 😂






Geen opmerkingen:

Een reactie posten